دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در هفته دولت

لرستان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی این استان در ایام هفته دولت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

سید سجاد راستخانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، با بیان اینکه کتابخانه مرکزی، بزرگترین پروژه فرهنگی استان لرستان است، گفت: بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در ایام هفته دولت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: این کتابخانه با ۷ هزار و ۶۰۳ مترمربع زیربنا در دو طبقه احداث شده است.

 راستخانه با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات برای این کتابخانه خریداری شده است، عنوان کرد: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بیش از ۴۰ عنوان خدمت را به مردم عزیز ارائه خواهد کرد تا تعریف جدیدی از هم‌نشینی کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌ها را به جامعه ارائه دهند.
 
وی افزود: بزرگترین بخش این کتابخانه، بخش آن کودک و نوجوان آن است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: با بهره‌برداری از پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد متراژ کتابخانه‌ای استان از ۱۷ هزار متر به ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر در استان می‌رسد. 
 
وی به خدمات این کتابخانه مرکزی اشاره کرد و افزود: نگارخانه، خدمات مبتنی بر وب، تالار علم و خلاقیت، مخزن کتاب نوجوان، ساخت‌کده، بخش استان‌شناسی، ناشنوایان، نابینایان و... از جمله بخش‌های این کتابخانه است. به عنوان مثال در مورد ساخت‌کده، که در نسل جدید کتابخانه‌های عمومی وجود دارد، علاوه بر تجربه یادگیری در فضای مجازی، با امکان بهره‌گیری از تجهیزات فیزیکی، فضای خلاقانه‌ای را برای یادگیری مهارت‌ها فراهم می‌کند. بهره‌گیری از دستگاه چاپگر سه‌بعدی به منظور تجربه ساخت ماکت و اشیاء برای دانش‌آموزان در کتابخانه مرکزی خرم آباد برای اولین بار فراهم شده است.

راستخانه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ پروژه کتابخانه‌ا در استان وجود دارد که متراژ این پروژه‌ها ۱۶ هزار و ۳۱۷ متر است افزود: برای تکمیل و تجهیز این پروژه‌ها  براساس آماری که اعلام شده است یکصد و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها