یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
احتمال افتتاح کتابخانه مرکزی شهر پردیسان در سال جاری

قم- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ابراز امیدواری کرد که با کمک دولت، استاندار و مدیران فرهنگی استان، امسال کتابخانه مرکزی شهر پردیسان افتتاح شود.

مهدی توکلیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: فضای کتابخانه‌ای در استان 38 هزار متر مربع است و امیدواریم در سال 1402 با کمک دولت مردمی، تلاش جهادی استاندار و مدیران فرهنگی استان، کتابخانه مرکزی فاخری برای شهروندان پردیسان افتتاح کنیم.
 
وی به تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان قم اشاره کرد و افزود: 39 هزار نفر عضو کتابخانه‌های هستند و این موضوع به دلیل بازگشایی کتابخانه عمومی امام علی (ع) و افتتاح کتابخانه مرکزی قم در اسفند ماه سال 1401 رقم خورد.
 
توکلیان، به تشریح ظرفیت کتابخانه مرکزی قم پرداخت و بیان کرد: 6016  نفر از شهروندان قمی تاکنون عضو کتابخانه مرکزی قم شده‌اند. با توجه به شروع فعالیت این کتابخانه از اسفندماه 1401، ما با میانگین عضویت 38 نفر در روز روبرو هستیم.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم اضافه کرد: رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی نسبت به کتابخانه‌ها به‌عنوان مکانی اختصاصی برای مطالعه متحول شده و این نگاه به سمت تبدیل شدن کتابخانه‌ها به پایگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی تغییر کرده است.
 
وی تاکید کرد: کتابخانه‌های عمومی استان با کمبود فضاهای فرهنگی در مناطق قم مواجه است، اما با طراحی خدمات و فعالیت‌های متنوع در حال پر کردن خلا‌های فضای آموزشی و فرهنگی بر اساس سیاست‌های کلان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.
 
توکلیان به مهمترین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کتابخانه‌های عمومی در 2 سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: تربیت و استعدادیابی علاقه‌مندان به حوزه شعر، ادبیات، داستان‌نویسی، برگزاری محافل قرآنی، راه‌اندازی محافل ادبی و جشنواره قصه‌گویی از جمله فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان بوده است.
 
این مسئول فرهنگی، تصریح کرد: با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جهاد تبیین به صورت محله محور، اخیرا با همکاری ستاد جبهه مردمی- فرهنگی اجتماعی خاتم الاوصیاء برنامه‌هایی را تعریف کردیم، امیدواریم ثمره‌ اینگونه تعامل‌ها برای حوزه فرهنگ مبارک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها