چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
چهار عنوان کتاب جدید موسیقی به بازار می‌آید/ آدم‌ها چگونه دیوانه‌وار عاشق موسیقی می‌شوند؟

نشر نیماژ با هدف علاقه‌مندسازی مخاطبان به موسیقی با چهار کتاب جدید، اولین مجموعه خود در این حوزه چاپ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نشر نیماژ فعالیت خود را سال 92 در زمینه‌ شعر به‌صورت تخصصی آغاز کرده، این نشر جذابیت و امر چالش‌برانگیز شعر در سطوح مختلف جامعه را دلیلی بر انتخاب این حوزه برای آغاز فعالیت خود می‌داند. نیماژ در ادامه‌ به انتشار عناوینی در زمینه‌ ادبیات داستانی پرداخته، که در برگیرنده‌ آثار نویسندگان ایرانی و خارجی‌ است. در همین مسیر سرفصل‌هایی چون فلسفه و علوم اجتماعی را در سیاست‌های نشر کتاب خود تعریف کرده و  به‌تازگی نیز به‌صورت تخصصی در زمینه‌های نمایش‌نامه و فیلم‌نامه نیز ورود پیدا کرده است. 

درحال حاضر این نشر به صورت جدی و تخصصی کتاب‌های حوزه تئاتر و نمایش‌نامه و فیلم‌نامه را منتشر می‌کند.

سهند عارف آدم روابط عمومی نشر نیماژ در گپ‌وگفتی اختصاصی به ایبنا عنوان کرد: قرار است امسال با چهار عنوان کتاب، مجموعه جدیدی را در زمینه موسیقی تعریف کند. این کتاب‌ها در مراحل نهایی هستند و به زودی به چاپ خواهند رسید. 

 وی افزود: عنوان اولین کتاب «تاریخ واژگون موسیقی»، نوشته تد جویا ترجمه سینا چراغی است. محتوای این کتاب یکی از منابع مهم چند سال اخیر دانشگاه‌های موسیقی بوده است و از زاویه دیگری به حوزه موسیقی توجه کرده است. این کتاب همچون سایر کتاب‌های حوزه موسیقی از دید نظری و صرفا یک گزارش نیست و نگرش ما را نسبت به این هنر عوض می‌کند. کتاب از مواجه اصلی مخاطب موسیقی با آن بهره می‌برد. تاریخ واژگون موسیقی از ابتدای خلقت موسیقی شروع می‌کند و درباره موسیقی فولک، جز و حتی موسیقی ایرانی هم صحبت می‌کند. این اثر احتمالا در حدود 800 صفحه به چاپ خواهد رسید.

مدیر روابط عمومی نشر نیماژ عنوان کرد: کتاب دوم «چگونه از موسیقی جز لذت ببریم» نوشته تد جویا ترجمه امید سلطانی است. گوش دادن و درک موسیقی جز کمی برای افراد عامه جامعه دشوار است. این کتاب تلاش کرده است یک سری کلیدهایی در این حوزه به مخاطب ارائه دهد که شنیدن آن برای ما لذت‌بخش‌تر باشد. 

کتاب سوم «موزیکوفیلیا» نوشته اولیور ساکس ترجمه سونا بشیری است که از این نویسنده قبل‌تر کتاب «مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت» در ایران منتشر شده است. موزیکوفیلیا داستان‌هایی درباره موسیقی است و آدم‌ها را به موسیقی تشبیه می‌کند. کتاب به نوعی علمی است و ماجراهای واقعی را در قالب داستان‌های کوتاه بیان می‌کند، در این روایات اتفاقاتی برای آدم‌ها افتاده که دیوانه‌وار عاشق موسیقی شده‌اند.

عنوان کتاب چهارم هم «موسیقی با مغزتان چه کار می‌کند» نوشته دنیل جی لویتین ترجمه بابک علوی است که مرزی بین نوروساینس و موسیقی است. نویسنده این کتاب هم نوروساینتیست بوده هم موزیسین و در کتاب تأثیری که موسیقی روی بدن و ذهن و جان آدم‌ها می‌گذارد را بیان می‌کند و یک بار برای همیشه به خرافه‌ها پایان می‌دهد. کتاب با اینکه به نسبت زبانی علمی دارد، جذابیت خاصی دارد.

هدف این نشر از ورود به عرصه موسیقی، علاقه‌مند کردن مخاطبان خود به هنر اول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها