سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
مهلت شرکت در دومین سوگواره فرهنگی و هنری اربعین تمدید شد

زنجان- سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مهلت شرکت در دومین سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان تا ۲۰ شهریور تمدید شد.

محسن ربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج صالحین نور زنجان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان دومین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در بخش‌های شعرسرایی، دکلمه‌سرایی، نقاشی، قصه‌گویی، مداحی و عکاسی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این سوگواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی و با تاکید بر ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت(ع) است، اضافه کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر در بین کودکان و نوجوانان عاشورایی و تشویق کودکان و نوجوانان نیز از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه موضوعات محوری تعیین شده برای این سوگواره شامل موضوعات ماه محرم، عزاداری، دسته‌های حسینی، پخش احسان و شیرخوارگان، تاسوعا و عاشورای حسینی، تعزیه‌خوانی، روضه‌های خانگی است، گفت: بخش‌های دکلمه‌سرایی، شعرسرایی و نقاشی، مداحی ترکی یا فارسی و عکاسی برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و برای بخش‌های دکلمه‌خوانی، نقاشی کودک، مداحی ترکی و قصه‌گویی برای گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال پیش‌بینی شده است.

ربی گفت: در همین راستا با توجه به استقبال گسترده علاقمندان دومین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی زنجان تا 20 شهریور تمدید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها