شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره استانی شعر بسیج در کرمانشاه اعلام شد

کرمانشاه - مدیر هنری و سینمایی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه پایان شهریور جاری آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره استانی شعر بسیج است، گفت: این جشنواره توسط سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار می‌شود.

آذر آزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمانشاه، گفت: اختتامیه استانی در نیمه دوم مهرماه جاری در چهار بخش شعر سنتی، شعر آزاد، ترانه و سرود، زبان و گویش بومی برگزار می‌شود.

وی در خصوص محورهای این جشنواره گفت: «سبک زندگی ایرانی اسلامی» در بخش‌های خانواده، فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده، حجاب و پوشش؛ «سرزمین مادری» در بخش‌های اقوام ایرانی، پرچم، تمامیت ارضی، وفاق و امنیت ملی؛ «فرهنگ و تمدن ایرانی» در بخش‌های زبان فارسی، پیشرفت‌های علمی، مفاخر و چهره‌های تاریخی و هنرمندان شهید، «مساله‌های اجتماعی» در بخش‌های مشکلات معیشتی و اقتصادی، ناهنجاری‌ها از جمله محورهای جشنواره است.

این مسئول از «مقاومت و پایداری ملی و جهانی» در بخش‌های دفاع مقدس و شهدای امنیت و «جهاد تبیین» در بخش توجه به رسالت و روشنفکری به عنوان دیگر محورهای جشنواره استانی شعر بسیج یاد کرد.

آزادی با تاکید براینکه آثار تکراری و چاپ شده در مجموعه‌های مستقل و مشترک از داوری حذف می‌شود، افزود: تنها شاعران استان کرمانشاه امکان شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیر هنری و سینمایی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اضافه کرد: اشعار باید به صورت تایپی در قالب «وُرد» بوده و محدودیتی در ارسال آثار وجود ندارد.

آزادی با بیان اینکه شرکت در جشنواره شرط سنی ندارد، افزود: اشعار منتخب در استان‌ها برای انتخاب آثار شعری برتر در بخش کشوری ارسال می‌شود.

آزادی با اشاره براینکه باتوجه به ویژگی‌های بومی هر استان حماسه آفرینی ها در تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی استفاده از زبان و گویش های محلی امتیاز ویژه خواهد داشت، ادامه داد: اشعار برتر پس از ویرایش در مجموعه‌های جداگانه چاپ و در اختتامیه کشوری توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، کدملی، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای شعر درج شود.

آزادی اضافه کرد: هنرمندان می‌توانند آثار خود را به‌صورت حضوری به سازمان بسیح هنرمندان استان کرمانشاه ارسال کنند و یا به کانون‌های بسیح هنرمندان شهرستان تحویل دهند و یا آثار خود را از طریق مجازی به شماره 09210701687ارسال کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها