جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
آغاز دوره آموزش «تاریخ شفاهی» در حوزه هنری یزد/ برگزاری مرحله داوری مسابقات مدهامتان

یزد - بسته خبری اخبار کوتاه فرهنگی استان یزد در این هفته چند خبر از فضای کتاب، هنر، قرآن و مسجد را در بردارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یزد، بسته خبری اخبار کوتاه فرهنگی این هفته استان یزد، با خبر‌هایی از آغاز دوره آموزش «تاریخ شفاهی» در حوزه هنری یزد، رزمایش بزرگ فاطمی۳ در مسجد حظیره یزد برگزار شد، درخشش دانشجویان دانشگاه یزد در جشنواره ملی «قرآن و عترت»، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان یزد معرفی شد و آغاز داوری مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان در یزد جمع‌بندی شده است.


آغاز دوره آموزش «تاریخ شفاهی» در حوزه هنری یزد
نخستین جلسه آموزش «تاریخ شفاهی» به منظور ارتقاء آثار و تولیدات تاریخ شفاهی و تاریخ محلی استان با تدریس «محمد رضا ملک ثابت» در حوزه هنری یزد برگزار شد.
 
 

محمدرضا ملک ثابت دکتری تاریخ تمدن اسلامی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در اولین جلسه آموزش «تاریخ شفاهی» که با حضور جمعی از نویسندگان، دانشجویان رشته تاریخ، فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان در سالن استاد فرج‌نژاد حوزه هنری یزد برگزار شد، با اشاره به اهمیت تاریخ و لزوم شناخت رخداد‌ها و اتفاقات گذشته، گفت: باید با بررسی و تحلیل درست وقایع و سرگذشت پیشینیان از تاریخ عبرت بگیریم.

رزمایش بزرگ فاطمی۳ در مسجد حظیره یزد برگزار شد
رزمایش بزرگ فاطمی۳ در مسجد حظیره یزد که با حضور جمعی از جهادگران استان یزد و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد، اظهار داشت: جهادگران یک روز در دفاع از اسلام با دشمنان در مرز‌ها جنگیدید و یک روز در خارج از مرز‌ها در دفاع از حریم آل الله‌ایستادید و امروز در جنگ ترکیبی در برابر استکبار جهانی‌ایستاده‌اند.

وی عنوان کرد: جهاد‌امیدآفرینی و جهاد سازندگی، جهادی بی‌مزد و منت است و جهادگران استان یزد در رزمایش فاطمی۳ در ۴۴۰ گروه با توان ۵ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت محله‌محور و جغرافیامحور در ۱۲ عرصه عمرانی، آموزشی، تربیتی، قرآنی، فرهنگی و پرشکی، میز خدمت، جهاد خدمت‌رسانی از طریق کمک‌های مؤمنانه فعالیت کردند.

درخشش دانشجویان دانشگاه یزد در جشنواره ملی «قرآن و عترت»
دو نفر از دانشجویان دانشگاه یزد توانستند در سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور حائز رتبه برتر شوند.

در همین راستا فائزه‌سادات قریشی‌نسب به مقام اول رشته قرائت ترتیل و ریحانه دری به مقام دوم رشته صحیفه سجادیه دست یافتند.

همچنین گروه‌های تواشیح «وارثین» دانشگاه فرهنگیان و «وصال» دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز توانستند در این دوره از مسابقات به ترتیب رتبه‌های دوم و چهارم را کسب کنند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان یزد معرفی شد
در مراسمی که در دفتر آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین علی گندمی به عنوان مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان یزد معرفی شد.

آغاز داوری مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان در یزد
محسن رستگاری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با اشاره به آغاز داوری مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان در یزد گفت: داوری شانزدهمین دوره مسابقات قرانی مدهامتان در مرحله استانی در دو گروه برادران و خواهران آغاز شد.
 

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی که به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود تعداد ۳۵۹ نفر از فعالان قرآنی استان از کانون‌های مساجد ثبت نام کردند که با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد گفت: این دوره از مسابقات در بخش‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ جز سی‌ام، مفاهیم، معارف اهل بیت (ع)، ترتیل، اذان و مکبری نماز برگزار می‌شود.

رستگاری گفت: بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در رشته معارف اهل بیت (ع) با ۱۱۸ نفر، مفاهیم با ۱۰۴ نفر و حفظ جز ۳۰ با ۶۰ نفر هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط