جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
فعالیت‌های قرآنی باید در طول سال انجام شود

اصفهان- نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای فعال در حوزه قرآنی باید برای ترویج فرهنگ قرآنی در طول سال فعالیت‌های مستمر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، در حاشیه چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان ازنظر کیفیت داوری و شرکت‌کنندگان جزو رده‌های اول کشوری هستند و همیشه در طول سالیان در سطح بالایی بوده است و باعث افتخار است که در این دوره برای سومین سال، شهرستان خمینی‌شهر میزبان این مسابقات بوده است.

 وی ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در سطوح شهرستانی و منطقه‌ای نسبت به سالیان گذشته تعداد خوبی بوده و انشا الله هر روز بر اقبال مردم به مفاهیم و آموزه‌های قرآن افزوده شود.

 نقدعلی در ارتباط با اقدامات لازم برای جذب بیشتر مردم و بخصوص جوانان به فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد: برای استقبال و تشویق مردم به فعالیت‌های قرآنی، باید اقدامات مستمر در طول سال انجام شود و اینکه فقط در ایام مسابقات فراخوان منتشر شود و کسانی که خودشان کار کرده‌اند در مسابقات شرکت کنند،  سطح ابتدایی موضوع است.

 وی افزود: اگر هدف ارتقای بیشتر باشد، ادارات اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، روحانیت، حوزه و همه نهادهایی که در عرصه دین کار می‌کنند باید در طول سال فعالیت‌های قرآنی و شناسایی استعدادها و علاقه‌مندان قرآنی را در آموزش‌وپرورش انجام دهند تا در زمان مسابقات همان استعدادها حضور پیدا کرده و مسابقات را رونق بدهند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حضور مسئولان استان و شهرستان در مسابقات و برنامه‌های قرآنی، خاطرنشان کرد: قطعاً حضور مسئولان هم برای مدیریت خودشان و هم برای تشویق کسانی که در عرصه مسابقات حضور پیدا می‌کنند، برکت افزاست و از ارشدترین مقام سیاسی و مذهبی استانی تا مقامات دیگر سطح، اگر مسئولی از برگزاری مسابقات قرآن مطلع شود و حضور پیدا نکند، قطعاً جفا است.

 وی ادامه داد: مسئولان حتماً باید وقت گذاشته و حضور پیدا کنند و حتی اگر در طول مسابقات نشد، بهتر است در اختتامیه حضور داشته باشند و شکوه قرآن کریم را ببینند تا خودشان موجب اقبال بیشتر جوانان به مباحث قرآنی شده و دلگرمی مردم را با این کار خود رقم بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها