پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کتاب «پشت حصارهای موصل یک»در  بوشهر رونمایی شد

بوشهر- کتاب «پشت حصارهای موصل یک؛ خاطرات علی نصرتی، اسیر آزادشدۀ ایرانی» نوشته مرتضی کرمی، نویسنده و تاریخ‌نگار بوشهری همزمان با 26 مرداد؛ سالروز بازگشت آزادگان به کشور با حضور مقامات استانی و نظامی در بوشهر رونمایی شد.

مدیر ادبیات و تاریخ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در حاشیه برگزاری این آیین که با حضور احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر و فرماندهان نظامی استان به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در بوشهر برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این ویژه‌برنامه به‌مناسبت بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور عزیزمان ایران برگزار شده است.

زهرا شاعری ادامه داد: بی‌شک 26 مرداد یک روز تاریخی و فراموش‌نشدنی در تقویم رسمی کشورمان است که به‌خاطر حماسه‌سازی، مقاومت، ایثار و پایداری آزادگان و ایثارگران کشورمان در جریان هشت سال دفاع مقدس و روزهای سختی که در زندان‌های رژیم بعثی تجربه کرده‌اند، در حافظه ملت ایران جاودانه شده‌است.

به گفتۀ وی، در این راستا، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در این نشست که با حضور آقای استاندار و فرماندهان نظامی و مسئولان اجرایی استان برگزار شد، از یک اثر که به تازگی به قلم مرتضی کرمی در روایت خاطرات علی نصرتی، اسیر آزادشدۀ هم‌استانی به رشته تحریر به سفارش این‌ اداره‌کل منتشر شده است، رونمایی کرد.

مدیر ادبیات و تاریخ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر یادآور شد: کتاب «پشت حصارهای موصل یک» در 500 نسخه منتشر شده است که مرتضی کرمی، نویسنده و تاریخ‌نگار بوشهری، با نثری روان و روایتی داستانی، خاطرات علی نصرتی را در سال‌های پیش از انقلاب و حضور وی در مبارزات علیه رژیم پهلوی و چگونگی رفتن این آزاده به جبهه و اسارتش در زندان‌های مخوف رژیم بعثی نگاشته است.

به گزارش ایبنا، کتاب «پشت حصارهای موصل یک؛ خاطرات علی نصرتی، اسیر آزادشدۀ ایرانی» نوشته مرتضی کرمی به سفارش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تابستان 1402 راهی بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها