شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
«الدسانگز؛ عشق روزهای کرونا» منتشر شد

کتاب «الدسانگز؛ عشق روزهای کرونا» توسط نشر چلچله راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «الدسانگز؛ عشق روزهای کرونا» نوشته محمد رحمانیان توسط نشر چلچله راهی بازار کتاب شد.

محمّد رحمانیان نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان نمایش و مدرس تئاتر ایرانی است. رحمانیان، طیِّ سی سال، نمایش‌های مختلفی را به روی صحنه برده‌است. چخوف و ساد، آرش ساد، روزهای رادیو، الدسانگز، آینه‌های روبرو، آواز قو، اسم و دایی وانیا از تئاترهای این هنرمند است.

همچنین رحمانیان نویسندگی فیلم «کتاب قانون» مازیار میری و «شیرین» عباس کیارستمی را برعهده داشته است.
موسیقی_نمایش الدسانگر؛ عشق روزهای کرونا، همانطور که از نامش پیداست، محصول دوران سخت کرونایی در تهران 1399 است. با حوادث تلخی که از سر گذراندیم و دوستانی که از دست دادیم و روزهایی که سرشار بود از حرمان و نومیدی و ملال و اندوه و فقدان و سخن از «عشق» گفتن جنایتی بود. اما نوشتمش به نیت ثبت سندی از روزهایی که سپری شد. شاید برای آن‌ها که از پی ما می‌آیند به عنوان گوشه‌ای از تاریخ معاصر به کار آید. و سپاس از گابریل گارسیا مارکز و رمانش «عشق سال‌های وبا» که نام این موسیقی_نمایش وامدار این اثر به یاد ماندنی است.

اولین بار این نمایش در تئاتر وحدت به تهیه‌کنندگی علی اوجی به اجرا در آمد که احترام برومند، مهتاب نصیرپور، نرگس محمدی، علی اوجی، شکیب شجره، میترا حجار و اندیشه فولادوند در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.

این نمایش‌نامه در 9 اپیزود یک نخ عاشقی، کولی‌ها هم عاشق می‌شوند، دعا برای ادامه کرونا، عاشقی در تقاطع، بانو با گربه ملوس، بدلی‌ها، به افتخار نیل سایمون، همه شیوه‌های مستی و لگاتو یا خط اتصال نگاشته شده است.

کتاب «الدسانگز؛ عشق روزهای کرونا» به قلم محمد رحمانیان به همت نشر چلچله با 100 هزار تومان در صفحه 190 منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها