سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۷
دكتر صيرفي: مطالعه در تمام زمينه‌ها افزايش يافته است

مدير مركز مطالعات و موزه آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك ايران گفت: ايران در دوره‌اي است كه فعاليت مطالعاتي در تمام زمينه‌ها افزايش يافته و حمايت مسوولان از فعاليت‌هاي فرهنگي و مطالعاتي، از مهم‌ترين عوامل افزايش سرانه مطالعه در ايران است./

دكتر هايده صيرفي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) افزود: كشورمان در دوره‌اي حساس به‌سر مي‌برد كه ضرورت دارد پژوهش، تحقيق و مطالعه در زمينه‌هاي مختلف علمي افزايش يابد. توجه به اين ضرورت و حمايت گسترده مسوولان از فعاليت‌هاي فرهنگي و مطالعاتي، باعث شده است سرانه مطالعه در كشورمان افزايش يابد.  

وي تشويق و حمايت مسوولان را در تمام نهادها، مهم‌ترين علت افزايش سرانه مطالعه دانست و گفت: در عرصه ورزش نيز حمايت مربيان و مسوولان از زمينه‌هاي علمي بسيار خوب است و همچنان بايد ادامه داشته باشد.

دكتر صيرفي، با اشاره به فوايد بسياري كه مطالعه در افزايش فرهنگ كشور دارد، افزود: هرچه ميزان مطالعه افزوده شود، ميزان تفكر نيز افزايش مي‌يابد. علاوه بر آن، مطالعه در زمينه‌هاي گوناگون بر سطح سواد كشور در تمام زمينه‌ها تاثيرگذار است.

نويسنده كتاب «فرهنگ نگاره‌هاي ورزشي در ايران» اظهار داشت: افزايش سطح دانايي به افزايش اعتماد به نفس منجر مي‌شود. براي مثال زماني كه ورزشكاران ايراني در مقابله با ورزشكاران يوناني قرار مي‌گيرند، با توجه به پيشينه باستاني يونان، اگر مطالعه و آگاهي كافي از پيشينه ورزش باستاني ايران داشته باشند، با عزمي راسخ و اعتماد به نفس در ميدان مسابقه حاضر مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط