سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه به ایستگاه پایانی می‌رسد

کردستان - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری ایستگاه پایانی شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه با حضور «حمیدرضا برقعی» شاعر برجسته کشوری خبر داد و گفت: این مراسم پنجشنبه 26 مرداد برگزار می‌شود.

عیسی فلاحی، به خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: آیین اختتامیه شانزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه، ساعت ۹:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۲۶ مرداد جاری با حضور «سید حمیدرضا برقعی» در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی این شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان و در موعدد مقرر برای ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره ملی، بالغ بر 300 اثر از شاعران 27 استان کشور در نرم افزار اختصاص یافته ثبت و در مرحله اول داوری قرار گفت.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این کنگره در دو بخش اصلی شعر (شعر عاشورایی) و بخش ویژه پیش‌بینی شده است، افزود: علاقه مندان علاوه بر اشعار عاشورایی آثار خود را در قالب ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای کردستان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای امنیت برای دبیرخانه این دوره از کنگره شعر ارسال کردند که همزمان با آیین اختتامیه برگزیدگان این بخش نیز معرفی و تجلیل می‌شوند.

فلاحی اضافه کرد: آثار رسیده به دبیرخانه کنگره بر اساس تمام اسلوب‌های ادبی یعنی از بعد وزن، عروض، قافیه و ردیف و در قالب‌های مختلف شعری مثل قطعه، غزل، دوبیتی و رباعی و دیگر قالب‌های شعری است و خوشبختانه با توجه به پراکندگی آثار از 57 شهر کشور، شاهد مشارکت قابل توجه شاعران در این دوره از کنگره هستیم که این مهم نشان می‌دهد که کنگره شعر عاشورایی قروه به عنوان یک رویداد ادبی و فرهنگی در کشور شناخته می‌شود.

وی آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین‌(ع)، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی- عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی عاشورا در سطوح مختلف را از اهداف برگزاری کنگره ملی شعر عاشورایی برشمرد.

فلاحی در پایان از علاقه‌مندان خواست که با حضور گرم خود در مراسم اختتامیه این دوره از کنگره شعر عاشورایی زینت بخش این محفل ادبی باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها