چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۷
چاكري: همكاري دستگاه‌ها و افزايش تنوع كتاب‌ها در رشد سرانه مطالعه موثرند

معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخواني نهاد كتابخانه‌هاي عمومي، همكاري دستگاه‌هاي مختلف و سياست‌گذاري وزارت ارشاد در تنوع بخشي به ارسال كتاب را در افزايش سرانه مطالعه و رسيدن به 5/18 دقيقه در روز موثر مي‌داند و مي گويد:"سال گذشته، 24 ميليون نسخه كتاب از كتابخانه‌هاي عمومي كشور به امانت رفت كه اين آمار نشان‌دهنده قابل ملاحظه بودن تعداد مراجعان كتابخانه‌هاست." /

«حميدرضا چاكري»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: افزايش سرانه مطالعه نيازمند عزم ملي بود كه خوشبختانه محقق شده و اميدواريم اين روند با همكاري سازمان‌هاي مختلف هر روز رشد بيشتري يابد.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي در تحقق اهداف نظام جمهوري اسلامي در افزايش سرانه مطالعه گفت: تدوين سند چشم‌انداز 20 ساله كتابخانه‌ها و نقشه راه توسعه از اقدام‌هاي اين نهاد است. همچنين انجمن‌هاي كتابخانه‌هاي عمومي در سطح‌هاي مختلف شهر، شهرستان و استان نقشي تعيين‌كننده در افزايش گرايش اقشار مختلف جامعه به مطالعه ايفا مي‌كنند.

معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخواني نهاد كتابخانه‌هاي عمومي با بيان اين مطلب كه افزايش مطالعه مفيد هدف اصلي اين نهاد است، افزود: از سال گذشته، اداره كل مطالعه مفيد بر اساس برنامه ميان مدت نهاد كتابخانه‌ها آغاز به كار كرد كه پژوهش و برگزاري مسابقه‌هاي فرهنگي را در دستور كار دارد.

«چاكري» به رشد امانت كتاب در كتابخانه‌هاي عمومي اشاره كرد و گفت: سال گذشته، 24 ميليون نسخه كتاب از كتابخانه‌هاي عمومي كشور به امانت رفت كه اين آمار نشان‌دهنده قابل ملاحظه بودن تعداد مراجعان كتابخانه‌هاست. 

وي با اعلام خبر اجراي طرح نيازسنجي براي ارسال كتاب خاطرنشان كرد: طرح نيازسنجي از اعضا، به صورت آزمايشي در چند استان شكل گرفته است كه بر اساس آن كتاب‌هاي مفيد با توجه به نياز و سليقه مخاطبان به كتابخانه‌ها ارسال مي شوند. اين امر در بهينه‌سازي استفاده اقشار مختلف از كتابخانه‌ها موثر است.

«چاكري» گفت: مطالعه مفيد به معناي استفاده بهينه از زمان، امكانات و منابع مكتوب براي مطالعه در راستاي اهداف و اصول نظام جمهوري اسلامي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط