یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
اعتلای شاخص‌های فرهنگی کردستان وظیفه خطیر متولیان حوزه فرهنگ است

کردستان - مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان گفت: این مهم نشان دهنده وظیفه خطیر متولیان حوزه فرهنگ است که باید با برنامه‌ریزی و تلاش مناسب در راستای اعتلای شاخص‌های فرهنگی استان گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج، محمدعلی میرزایی، صبح یکشنبه در جلسه معارفه سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، با تقدیر از محمد مخدومی، مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی این استان اظهار کرد: خوشبختانه از زمان فعالیت وی به عنوان مدیرکل، اقدامات شایسته‌ای به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان انجام گرفته است.
 
وی با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان، بیان کرد: این مهم نشان دهنده وظیفه خطیر متولیان حوزه فرهنگ است که باید با برنامه‌ریزی و تلاش مناسب در راستای اعتلای شاخص‌های فرهنگی استان گام بردارند.
 
مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی، تغییر و تحول را منشاء خیر و برکت دانست و افزود: تغییر در یک مجموعه به معنای کم کاری مدیران قبلی نیست بلکه به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های نو و اجرای برنامه‌های جدید است.
 
میرزایی عنوان کرد: ارتقای شاخص‌های کتابخوانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه مطابق با برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی از وظایف و مسئولیت‌های فعالان این بخش است.
 
وی اضافه کرد: دیدار مستقیم مدیرکل با کارکنان و کتابداران، بازدید مکرر از کتابخانه‌های عمومی به منظور رصد فعالیت‌ها و عملکرد آن‌ها و ارتباط موثر با دستگاه‌ها و نهادهای استان از مواردی است که مدیران باید به آن توجه کنند.
 
سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این آیین با تقدیر از دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در استان، عنوان کرد: امیدوارم با عملکرد مثبت در خدمت‌رسانی به مردم استان کردستان جواب این اعتماد را به خوبی بدهم.
 
معصومه حسنی خونسار، با تاکید بر اینکه در عرصه خدمت به مردم باید صداقت و امانتدار باشیم، گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری و همدلی کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی، شاخص‌های کتابخوانی و مطالعه را در استان ارتقاء دهیم.
 
وی با بیان اینکه کردستان به عنوان استانی فرهنگی در کشور شناخته شده است، افزود: حمایت مسئولان استان از کتابخانه‌های عمومی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی داشته باشد.
 
سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان انجام شده است و تلاش ما این است که با همکاری فعالان این حوزه و حمایت مسئولان، خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم.
 
مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه گفت: در سال‌های گذشته تلاش کردیم به نحوی شایسته شاخص‌های مطالعه را در سطح استان ارتقا دهیم.
 
محمد مخدومی دعنوان کرد: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین اقدامات در این زمینه بوده است که خوشبختانه به خوبی مورد توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.
 
وی اضافه کرد: انتخاب کردستان به عنوان پایتخت کتاب کشور نشان دهنده اقدامات مناسبی است که متولیان حوزه فرهنگ و به ویژه بخش کتاب و کتابخوانی صورت داده‌اند.

در پایان این مراسم، با اهدای لوحی از فعالیت‌ها و اقدامات محمد مخدومی تقدیر شد و حکم معصومه حسنی خونسار به عنوان سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به وی اهدا شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها