شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
بیش از 300 اثر به دبیرخانه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه رسید

کردستان _ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه گفت: با اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی، بیش از 300 اثر از 26 استان کشور به دبیرخانه این کنگره رسید.

علی مومنی، به خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: پوستر و فراخوان شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی خرداد ماه سال جاری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فرماندار و امام جمعه قروه در مسجد جامع این شهرستان رونمایی و اعلام شد.

وی با بیان اینکه این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه و به سه زبان فارسی، کُردی و ترکی برگزار می‌شود، افزود: با اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی بیش از 300 اثر از 26 استان و 57 شهر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه ادامه داد: بخش اصلی شعر (شعر عاشورایی) و بخش ویژه شعر در قالب ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای کردستان، سردار شهید حاج قاسم سایمانی و شهدای امنیت است.

مومنی اضافه کرد: آثار رسیده به دبیرخانه کنگره بر اساس تمام اسلوب‌های ادبی یعنی از بعد وزن، عروض، قافیه و ردیف و در قالب‌های مختلف شعری مثل قطعه، غزل، دوبیتی و رباعی و دیگر قالب‌های شعری است و خوشبختانه با توجه به پراکندگی آثار از ۲۷ استان کشور شاهد مشارکت قابل توجه شاعران در این دوره از کنگره هستیم که این مهم نشان می‌دهد که کنگره شعر عاشورایی قروه به عنوان یک رویداد ادبی و فرهنگی در کشور شناخته می‌شود.

وی آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین‌(ع)، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی- عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی عاشورا در سطوح مختلف را از اهداف برگزاری کنگره ملی شعر عاشورایی برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه اظهار امیدواری کرد که تلاش می‌شود با تمهیدات انجام گرفته، اشعار رسیده به دبیرخانه را در قالب کتاب و مجموعه فاخر جمع آوری و در اختیار شعرا قرار گیرد.

مومنی یادآوری کرد: داوران کنگره تا ۲۳ مرداد جهت نمره دهی به آثار واصله مهلت دارند و ان شاءالله مراسم اختتامیه ۲۶ مرداد در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان قروه برگزار می‌شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها