یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
اجرای برنامه جریان‌شناسی شعر شهرستان‌های فارس

فارس- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اعلام کرد:‌ برنامه «کوچه باغ» با محوریت جریان شناسی شعر شهرستان‌های استان فارس برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

غلامرضا خوش‌اقبال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، گفت: ظرفیت استان فارس به عنوان منطقه‌ای پیشران در حوزه زبان و ادبیات فارسی کشور، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس را بر آن داشت تا با همکاری موسسه مهر صبا برنامه‌هایی منظم برای بررسی جریان شناسی شعر شهرستان‌های استان فارس داشته باشد.

به گفته او، این برنامه کوچه باغ نامیده شد و نگاه ما بر آن است تا در کوچه باغ‌های شعر و شاعری استان فارس قدمی بزنیم و با همکاری صاحبان نظر، ادیبان و شاعران گوشه و کنار این استان بزرگ شاعر پرور به بررسی حال و هوای ادبیات و به ویژه شعر و شاعری در هر شهرستان بپردازیم.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها در کنار سخنرانی که حال و هوای شعر و جریان شاعری شهرستان را معرفی می‌کند دو یا سه شاعر آن شهرستان نیز شعرخوانی داشته و از ناگفته‌های شاعری آن شهرستان مورد نظر مطالبی را ارائه خواهند داد.


خوش‌اقبال با بیان اینکه اولین شماره از برنامه کوچه باغ را با شهرستان جهرم و جریان‌شناسی شعر این شهرستان شروع شد، افزود: در این برنامه قصد داریم با پرداختن به برتویی‌های شعر جهرم با اجرای برامکه و همچنین کارشناسی  غلامرضا کافی به بازشناسی ناشناخته های شاعران این شهرستان بپردازیم. در این برنامه میزبان دو شاعر گرانقدر ایوب پرندآور و عبدالرضا کوهمال جهرمی خواهیم بود تا در کنار شعرخوانی خاطره‌نگاری و تجربه‌نگاری‌های شعری خود را در شهرستان جهرم برای ما به یادگار بگذارند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: شماره‌های دیگر برنامه کوچه باغ نیز طراحی شده و به جریان شناسی شعر دیگر شهرستان‌های استان فارس خواهد پرداخت امیدواریم با این نگاه بتوانیم گامی کوچک در تعالی فرهنگ شعر و شاعری استان فارس برداشته و خاطراتی ارزشمند در کنار این گروه از فرهیختگان استان فارس رقم بزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها