دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و داستان‌نویسی مبتدی در کانون‌های مساجد زنجان

زنجان- مدیر ستاد کانون‌های هماهنگی مساجد استان زنجان با اشاره به آغاز کلاس‎‌های تابستانی کانون مساجد با حضور 8 هزار نفر گفت: آموزش قرآن، قصه‌گویی، شعر و سرود ویژه گروه سنی کودک، آموزش تجوید، حفظ قرآن و قرائت، خطاطی و داستان‌نویسی از عناوین کلاس‌های کانون مساجد است.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» در 385 کانون فرهنگی هنری مساجد در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی و ورزشی در قالب کلاس‌های تابستانی بیان کرد: این طرح با اولویت مناطق محروم به ویژه مناطق روستایی در حال اجراست.

مدیر ستاد کانون‌های هماهنگی مساجد استان زنجان افزود: علت در اولویت بودن مساجد روستایی دسترسی کم این مناطق به آموزش‌های مربوطه است از همین رو برنامه‌ها در این مناطق به صورت ویژه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاها پس از پایان فصل برداشت محصول برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه استقبال از کلاس‌ها در این مناطق هم بالاست و بازخورد مطلبی از حضور کودکان دریافت می‌کنیم.

اسلامی با بیان اینکه امسال از ظرفیت مدارس نیز برای تشکیل کلاس‌های تابستانی استفاده خواهد شد، گفت: رویکرد این برنامه ها هویت‌سازی تشکیلاتی، خدمت دهی پایه و محوری، مساله محوری دقیق و بهره‌مندی متناسب با نیازها است.

مدیر ستاد کانون‌های هماهنگی مساجد استان زنجان با اشاره به ثبت‌نام 8 هزار کودک و نوجوان در برنامه‌های تابستانی کانون مساجد افزود: یکی از مهمترین مسئله‌ها در تشکیل این کلاس‌ها آموزش مهارت به کودکان و نوجوانان است تا از همین سنین آماده حضور در جامعه باشند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت برگزاری این کلاس‌ها اضافه کرد: نمونه‌‎هایی از نوجوانانی که با شرکت در کلاس‌های کانون مساجد مهارت یادگیری و حفظ قرآن کریم را آموخته‌اند، بسیار است.

اسلامی گفت: از جمله کلاس‌هایی که در ایام تابستان در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود، در این راستا آموزش قرآن، قصه‌گویی، شعر و سرود ویژه گروه سنی کودک، آموزش تجوید، حفظ قرآن و قرائت ویژه گروه سنی نوجوان و جوان، دوره آموزشی( چرتکه، زبان انگلیسی، طراحی چهره، نقاشی و خطاطی)، اهدای کتاب به کتابخانه‌های کانون‌های مساجد، داستان‌نویسی مبتدی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها