جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
مجموعه شعر شعرای آئینی پوستر شد

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: مجموعه شعر شعرای آئینی متوفی زنجان در قالب پوستر « با کاروان مرثیه» ثبت و گردآوری شد.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: امسال حوزه هنری زنجان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برنامه‌های مناسبتی ماه محرم را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های حوزه هنری در قالب ثبت عزاداری‌ها و مناسبت‌های ماه محرم در حال اجراست، اضافه کرد: از چند روز قبل 20 نفر از نویسندگان ادبیات پایداری از استان‎های تهران، اصفهان، شیراز، قزوین، تبریز، یزد، اردبیل، یاسوج، زنجان عزاداری‌های مردمی را ثبت می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: از جمله برنامه‌هایی که توسط نویسندگان ثبت می‌شود، بحث قربانی‎های حسینیه اعظم زنجان، پخت حلوای 14 تنی، گردشگران حاضر در زنجان، عزاداری مردم در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، عزاداری روز عاشورا، یوم‌العباس و یوم الزینب است.

نعمتی همچنین از ثبت اشعار آئینی شاعران زنجانی در قالب مجموعه پوستر «با کاروان مرثیه» خبر داد و افزود: این مجموعه پوستر مربوط به شعرای آئینی متوفی است که در عصر خود موثر بودند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ادامه داد: برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس «راوی عشق»،دیدار با تعزیه‌خوانان پیشکسوت استان ذیل برنامه «دیدار هنرمند ماه»، برگزاری نمایشگاه عکس نوشته‌های عاشورایی و همچنین برگزاری نشست پژوهشی از دیگر برنامه‌های فرهنگی‌هنری این نهاد است که در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان انجام می‌شود.

وی همچنین از ثبت روایات و عکس‌های مردمی در قالب حاشیه‌نگاری محرمی خبر داد و گفت: تولید و پخش مستند روضه خانگی که در منزل خانواده شهدا ثبت شده است نیز از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در ماه محرم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها