جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
فراخوان تولید کتاب و آثار هنری موضوعی شهدا تا 10 مردادماه تمدید شد

زنجان- معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: فراخوان تولید کتاب و آثار هنری موضوعی شهدا تا 10 مردادماه تمدید شد.

محمدکاظم سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: فراخوان تولید آثار هنری، انتشار کتاب، تولید کلیپ و موسیقی با محوریت ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از خردادماه امسال منتشر شده است.

وی با اشاره به استقبال نویسندگان و هنرمندان از این فراخوان افزود: بنا بود مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 31 تیرماه باشد که با این شرایط تا 10 مردادماه تمدید شد.

 معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: آثار ارسالی در قالب‌های داستان‌کوتاه و بلند، خاطره نویسی، زندگی‌نامه و فیلمنامه مرتبط با ایثار و شهادت نوشته شده باشد.

سلامت با بیان اینکه هدف از انتشار این فراخوان و فعالان حوزه ایثار و شهادت کشف استعدادهای برتر در زمینه نویسندگی و امورات هنری است، افزود: آثار ارائه شده باید دارای ارزش‌ها و معیارهای ادبی و هنری باشد و تکمیل و ارسال اطلاعات فردی و سوابق نویسندگی شرکت کنندگان الزامی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کتاب‌های زیادی در حوزه شهدا و ایثارگری آنها به چاپ رسیده است، اضافه کرد: در کنگره شهدا 110 کتاب در حوزه‌های مختلف با موضوع شهدا چاپ شد.

سلامت با بیان اینکه هنوز تعداد زیادی از خانواده‌های شهدا هستند که خاطرات مربوط به آنها هیچ جا ثبت و ضبط نشده است، افزود: فراخوان مربوطه در راستای همین موضوع یعنی مستندسازی آثار مربوط به شهدا و خانوادههای ایثارگران منتشر شده است.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان 3 هزار و 535 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است و 586 آزاده دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها