سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
30 میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه ابوذر قروه نیاز است

کردستان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه ابوذر شهرستان قروه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: 30 میلیارد ریال برای تجهیز این کتابخانه نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قروه، محمد مخدومی سه‌شنبه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه که به ریاست فرماندار و با حضور بخشداران و شهرداران شهرهای تابعه و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با ساخت این کتابخانه، شاخص‌های فرهنگی در سطح شهرستان افزایش چشمگیری می‌یابد.

وی ادامه داد: زیربنای پروژه مذکور بالغ بر هزار و 200 متر مربع است که در صورت راه‌اندازی و فعالیت می‌تواند بخشی از نیازهای جامعه کتاب‌خوان شهرستان قروه را رفع کند.

مخدومی با اشاره به اینکه عملیات کلنگ‌زنی و ساخت کتابخانه از سال 89 آغاز شده، افزود: متاسفانه تا چند سال ساخت این پروژه فرهنگی به دلیل نبود اعتبار و بی‌توجهی متوقف شده بود تا اینکه از سال 98 عملیات ساخت دوباره از سر گرفته شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: هم اکنون مراحل نهایی ساخت پروژه در حال انجام است و بلافاصله پس از تحویل ساختمان آن به کتابخانه‌های عمومی، تجهیز آن آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون نزدیک به هشت میلیارد ریال تجهیزات شامل قفسه، میز و صندلی، سیستم های کامپیوتری و استند برای کتابخانه مذکور خریداری کرده است.

مخدومی با اشاره به اینکه تجهیز کتابخانه ابوذر بر اساس استانداردهای روز نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار دیگر است، افزود: مسئولان و خیرین باید در راستای تجهیز و راه‌اندازی این مرکز فرهنگی از کتابخانه‌های عمومی حمایت کنند.

فرماندار قروه نیز در این جلسه حمایت از کتابخانه‌های عمومی را از سیاست‌های فرمانداری شهرستان عنوان کرد و گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی زمینه ساز توسعه فرهنگی کشور است.

خلیل فعله گری، خواستار توجه ویژه شهرداری‌ها به پرداخت نیم‌درصد شد و اظهار داشت: پرداخت به موقع نیم درصد می‌تواند در رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی و افزایش کیفیت خدمات‌دهی این نهاد فرهنگی بسیار اثرگذار باشد.

وی توجه به ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان را مهم ارزیابی کرد و افزود: این قشر آینده‌ساز کشور هستند و باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سنین پایین در میان آنان نهادینه شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قروه نیز در این جلسه از فعالیت 6 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 5 باب نهادی و یک باب مشارکتی است.

زیبا عبدالملکی تصریح کرد: 5 باب کتابخانه عمومی نهادی شهرستان شامل کتابخانه شهید مدرس و شهید آوینی در شهر قروه، علامه دهخدا در شهر دلبران، شهید مومنی در شهر سریش آباد و شهدای دزج در شهر دزج است.

وی تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی شهرستان قروه را چهار هزار و 266 عضو اعلام کرد و افزود: از این تعداد 2 هزار و 638 عضو خانم و یک هزار و 628 عضو دیگر آقا هستند.

عبدالملکی اضافه کرد: همچنین بالغ بر 82 هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع در کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها