یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
شاعر، نویسنده و منتقد تئاتر سوری درگذشت

وزارت فرهنگ و اداره تئاتر و موسیقی سوریه از درگذشت «عبدالفتاح رواس قلعه‌جی» نویسنده و منتقد تئاتر پس از یک دوره مبارزه با بیماری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روسیا الیوم، وزارت فرهنگ و اداره تئاتر و موسیقی سوریه از درگذشت «عبدالفتاح رواس قلعه‌جی» نویسنده و منتقد تئاتر پس از یک دوره مبارزه با بیماری خبر داد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قلعه‌جی امروز در سن 85 سالگی درگذشت. عبدالفتاح رواس محمد قلعه‌جی متولد 21 ژوئیه 1938 شاعر و نمایشنامه نویس سوری بود. او در حلب به دنیا آمد از دانشکده هنر در دانشگاه دمشق فارق‌التحصیل شد. 

وی ابتدا به عنوان معلم و روزنامه‌نگار مشغول به کار شد و سپس در رادیو ملی سوریه کار کرد و سریال‌های تلویزیونی و رادیویی بسیاری نوشت. او در سال 1968-1969 به عنوان سرپرست گروه تئاتر مردمی حلب منصوب شد.

اشعار قلعه‌جی در روزنامه‌ها و مجلات سوریه منتشر شده و وی در سمینارها و جشنواره های بسیاری در سوریه، جهان عرب و ایران به عنوان محقق و داور شرکت کرد. او همچنین در زمینه داستان‌های کودکانه، مجموعه‌های شعر، آثار نمایشی و مطالعات اندیشه، ادبیات و هنر قلم زده است. 

او عضو اتحادیه نویسندگان عرب، انجمن تئاتر، مجله نمایشی الحیاه، مجله الشهبه الحلبیه و انجمن العدیات در حلب بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها