دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
واکنش وحیدی، شمخانی، پورمحمدی و سعید جلیلی به شهادت ابراهیم رئیسی

احمد وحیدی وزیر کشور، علی شمخانی، مصطفی پورمحمدی و سعید جلیلی با انتشار پیام‌هایی به شهادت ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در پی شهادت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه وی در سانحه بالگرد در آذربایجان شرقی، چهره‌های سیاسی کشور با انتشار پیام‌هایی جداگانه واکنش نشان دادند.

در این راستا، علی شمخانی، مشاور سیاسی رهبر معظم انقلاب در پیامی نوشت؛

شهادت تسلیت باد

ناباورانه است لیکن تقدیر الهی اینچنین رقم خورد

فقدان این عزیزان؛ ریاست محترم جمهور حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی، سخت‌کوش و مجاهد و خستگی‌ناپذیر، روحانی مردمی و دوست‌داشتنی رفیق قدیمی‌ام؛ آل هاشم که الحق از تبار آن آل بود، دوست و برادر گرامی‌ام؛ حسین امیر عبداللهیان که میدان و دیپلماسی را عملاً و هنرمندانه در هم آمیخت و استاندار معزز و گرامی، برادر پاسدار موسوی؛ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، هماره تکیه‌گاه همچون کوه ملت عظیم‌الشان ایران، تسلیت عرض می‌کنم.

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور در پیامی نوشت؛

انا لله انا الیه راجعون

رییس‌جمهور خدمتگزار ملت ایران و همراهانشان به آرزوی دیرینه خود رسیدند و به خیل شهدا پیوستند.

سیدالشهدای خدمت و خادم‌الرضای ملت ایران مسیر خدمت را با اخلاق، اخلاص، مردم‌داری و پرتلاش پیمودند و مصداق «عاش سعیدا و مات سعیدا» شدند که در یاد و خاطر ایرانیان همیشه ماندگار خواهد بود.

ملت ایران در عرصه‌های گوناگون انقلاب اسلامی و بحران‌های مختلف همچون شهادت شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر نشان داده‌اند که با انسجام، وحدت و همدلی تحت رهبری امامین انقلاب از حرکت به سوی هدف الهی خود باز نخواهد ایستاد و فرزندانشان در دولت مردمی حضرت آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی نیز با تبعیت از فرمان رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، لحظه‌ای در خدمت‌گزاری و انجام وظایف خود درنگ نخواهد کرد.

اینجانب با کمال تاسف و اندوه فراوان شهادت رئیس جمهور انقلابی ایران اسلامی، وزیر امور خارجه مجاهد و حامی جبهه مقاومت، امام جمعه مخلص، با اخلاق و بصیر تبریز، استاندار جوان و جهادی آذربایجان شرقی و سرتیم فداکار حفاظت رئیس‌جمهوری و همراهان را به محضر بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران و خانواده‌های معزی تسلیت عرض می کنم و اطمینان می‌دهم همگام با استانداران و مجموعه وزارت کشور، راه این شهدای عزیز در خدمت به مردم شریف ایران را با توان مضاعف ادامه دهیم.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیامی به شرح زیر صادر کرد؛

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

هم‌زمان با ولادت امام هشتم علیه‌السلام، خادم آن حضرت و رئیس جمهور محبوب ملت ایران پس از سال‌ها مجاهدت به شهادت رسید.

تلاش مستمر برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت به ملت شریف ایران، سرمایه گران‌سنگ ایشان در پیشگاه خداوند متعال است.

بی‌گمان جمهور مردم مسیر تعالی و پیشرفتی را که با انقلاب اسلامی انتخاب کرده‌اند، تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری با قدرت و شتاب لازم خواهند پیمود.

اینک ایشان همراه با شهدای بزرگوار، امام جمعه مردمی آیت‌الله آل‌هاشم، وزیرخارجه خدوم دکتر امیرعبداللهیان، استاندار پرکار دکتر رحمتی، سردار موسوی و عزیزان کادر پرواز مهمان امام هشتم هستند. «وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ»

از سوی دیگر، مصطفی ‏پورمحمدی ‏دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

شهادت رئیس جمهور خدمتگزار و امام جمعه محبوب تبریز و دیگر همراهان تسلیت و تبریک عرض می‌کنم.

‏یاد این دو عزیز که استوانه‌های جامعه روحانیت مبارز بودند، همیشه زنده است. ملت ایران با صبر و توکل به خداوند متعال راه عزت و تعالی را همچنان خواهد پیمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها