شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری ایلام آغاز شد/ افتتاح نمایشگاه ساعت آفتابی در ایلام

ایلام -مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از آغاز به کار برنامه‌های تابستانی کانون و افتتاح نمایشگاه ساعت آفتابی خبر داد و گفت: ۶۰ عنوان برنامه در قالب کارگاه‌های تخصصی در تابستان برای کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، فاطمه رستگار در حاشیه آغاز به کار برنامه‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و افتتاح نمایشگاه ساعت آفتابی گفت: برنامه‌های تابستانی در قالب فعالیت‌های ادبی، هنری، فرهنگی، علمی، خلاقیت و پژوهشی اجرا می‌شود.
 
وی افزود: کانون در تمام طول سال برنامه‌های آموزشی و مهارتی متعدد و متنوعی برای اعضا اجرا می‌کند و این فعالیت‌ها منوط به ایام تعطیلات و اوقات فراغت تابستانی نیست.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با بیان اینکه در این برنامه‌ها علاوه بر اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت اعضا افزود: یکی از اهداف فعالیت‌های کانون اجرای برنامه‌ها با نگاه تربیتی و پرورشی بر مبنای تعالیم اسلامی ایرانی با همکاری و همراهی والدین است.
 
وی درخصوص نمایشگاه ساعت‌های آفتابی توضیح‌داد: همزمان با جشن آغاز فعالیت‌های تابستانی مراکز کانون استان، نمایشگاه ساعت آفتابی کانون نیز افتتاح شد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با بیان اینکه ۷۰ ساعت آفتابی هنر دست اعضای کانون در این نمایشگاه به معرض دید کودکان و والدین آنها درآمده، ادامه داد: این نمایشگاه حاصل خلاقیت اعضای مراکز ثابت فرهنگی هنری کانون استان با هدایت و نظارت مربیان مراکز است.
 
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را شکل‌گیری یک رویداد تلفیقی فرهنگی، هنری و علمی جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با کارکرد ساعت آفتابی و پیشینه آن، احیای فرهنگ استفاده از این ابزار علمی کهن و توسعه و تعمیق فعالیت‌های علمی در مراکز برشمرد.
 
رستگار درخصوص جشن آغاز فعالیت‌های تابستانی یادآور شد: این برنامه‌ها درهمه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با رویکرد غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در قالب کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، پژوهشی و اسلامی توسط مربیان برگزار می‌شود.
 
وی گفت: در کنار برنامه‌های کارگاهی، فعالیت‌هایی چون دومین جشنواره منطقه‌ای نماز، برگزاری چهارمین مهرواره زائر، نمایشگاه حجاب وعفاف، ایجاد و راه اندازی پایگاه اربعین، برگزاری فاز اول جشنواره قصه گویی، انجمن های ادبی، ویژه برنامه های اعیاد و سوگواری ها، روز قلم، روزجهانی مسجد و روز خانواده در دستور کار کانون قرار دارد.
 
رستگار ادامه داد: ویژه برنامه‌های توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقات و برنامه‌ای متنوع با موضوعات مختلف، برگزاری جشنواره ساخت عروسک‌های بومی محلی با تاکید بر پوشش ایرانی اسلامی، بازی های محلی، خدمات‌رسانی و اجرای برنامه فعالیت‌های مرکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، خدمات‌رسانی در قالب پیک امید، امداد فرهنگی توسط مراکز سیار روستایی و پستی در مناطق کمتر توسعه یافته و نشست آموزش مهارت‌های زندگی نیز اجرایی می‌شود.
 
آیین آغاز فعالیت های تابستانی و نمایشگاه ساعت آفتابی با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان و والدین آنها در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام برگزار شد و شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی و قصه گویی توسط اعضای کودک از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
به گزارش ایبنا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای ۲۲ مرکز شامل ۱۸ مرکز ثابت، سه مرکز سیار روستایی و یک مرکز پستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها