دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
حضور 600 نفر در آزمون‌های ادواری فرهنگ و ارشاد زنجان

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه آزمون‌های ادواری فرهنگ و ارشاد به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود، گفت: امسال 404 نفر در آزمون عملی و آنلاین و 220 نفر در آزمون ادواری شرکت کردند.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: افراد بالای ۱۸ سال با داشتن حداقل گواهی قبولی پایه نهم متوسطه در صورت تمایل می‌توانند در آزمون‌های ادواری حوزه فرهنگ و هنر که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود  ثبت نام و در صورت اخذ نمره قبولی گواهینامه معتبر دریافت کنند.

 وی ادامه داد: این آزمون شامل رشته‌های هنری شاخه کار و دانش و استانداردهای مصوب مهارتی در حوزه فرهنگ و هنر است که بر اساس تفاهمنامه منعقده با وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این آزمون تحقق شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم در راستای دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی است، اضافه کرد: آموزش هنر برای همه و گسترش عدالت آموزش های فرهنگی و هنری نیز از دیگر اهداف برگزاری این آزمون‌هاست.

وی افزود: توسعه و بهبود طرح تکریم ارباب رجوع و پاسخ گویی به داوطلبان متقاضی، تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به شهروندان در ثبت نام آزمون، اعتبار بخشی به تجربیات استادکاران و ماهران عرصه هنر و ارتقای کیفیت فرآیند سنجش توان علمی و عملی استادکاران و مهارت پیشگان عرصه هنر از مهم ترین اهداف برگزاری آزمون ادواری رشته‌های مهارتی از دیگر اهداف برگزاری این آزمون‌هاست.

حسنی با اشاره به اینکه این آزمون‌ها به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود، افزود: امسال 404 نفر در آزمون عملی و آنلاین و 220 نفر در آزمون ادواری شرکت کردند.

وی افزود: رشته‌های ثبت‌‌نامی در این دوره از آزمون (شامل گرافیک رایانه‌ای، تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای، چهره‌ سازی و دستیاری طراحی لباس، دوخت و ترمیم ( جدید) بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها