پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
رسالت رسانه‌ها امیدآفرینی و ارتقای نشاط اجتماعی است

ایلام- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: رسالت عمده رسانه‌ها امیدآفرینی و ارتقای نشاط اجتماعی در جامعه است و رسانه‌ها با نگاه طنز فاخر اما انتقادی، به جامعه نشاط و امید تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشست صمیمانه علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه استان با حضور معاون فرهنگی و رسانه‌ای، رییس خانه مطبوعات استان، رییس بسیج رسانه استان و رییس گروه رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست گفت: رسالت عمده رسانه‌ها امیدآفرینی و ارتقای نشاط اجتماعی در جامعه است و رسانه‌ها با نگاه طنز فاخر اما انتقادی، به جامعه نشاط و امید تزریق کنند.
 
 هوشمند ادامه داد: حال کنونی جامعه ما به نشاط و امید نیاز دارد و تحقق این هدف با نگاه طنازانه رسانه‌ها امکان‌پذیر و میسر است.
 
وی خطاب به اصحاب رسانه گفت: در انتشار مطالب طنز، جدی یا انتقادی، اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنید و نگاه غرض‌ورزانه و شخصی به مسائل، افراد، ادارات و جناح‌ها نداشته باشید و مطالب خود را با رعایت احترام بیان کنید.
 
هوشمند ادامه داد: به فرموده‌ مقام معظم رهبری جامعه‌ ما نیازمند ایمان و امید است و سیاه‌نمایی و بزرگنمایی مسائل، فضای جامعه را مخرب و ملتهب می‌کند و رسانه‌ها باید نقاط قوت و مثبت را برجسته و نقاط ضعف و موارد منفی را به صورت منطقی و علمی همراه با ارائه راهکار عملیاتی نقد کنند.
 
در این نشست تعدادی از مدیران مسئول نشریات چاپی، خبرنگاران،مدیران مسئول پایگاه‌ها،سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها و فعالان حوزه خبر و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی حضور داشتند و به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
 
در پایان از جمعی از اهالی رسانه و نیز خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام که در سال گذشته در راستای تعاملات مفید در حوزه فرهنگ و هنر و انعکاس اخبار این حوزه تلاش و با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همکاری داشته‌اند، تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها