چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
برگزاری کنگره شهدا یک مناسبت تاریخی در لرستان است / برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان 13 مهرماه

لرستان - استاندار لرستان برگزاری کنگره شهدا را یک مناسبت تاریخی در استان عنوان کرد و افزود: این کنگره در تاریخ استان لرستان به معنای شایسته و مناسب باید جلوه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد فرهاد زیویار عصر چهارشنبه در دوازدهمین جلسه ستاد کنگره ملی 6544 شهید استان لرستان برگزاری این کنگره را مناسبت بسیار مهم در استان دانست و افزود: شمارش معکوس به ثمر نشستن زحمات کمیته‌های کنگره از جلسه امروز آغاز خواهد شد.
 
استاندار لرستان با تأکید بر اینکه عطر برگزاری این مناسبت به معنای واقعی در تصویر و نما باید در استان نمود داشته باشد، عنوان کرد: هر روز که به برگزاری اجلاسیه نهایی و قبل از آن دیدار با  مقام معظم رهبری که توفیقی است نزدیک می‌شویم این نمود باید بیشتر پدیدار شود.
 
رئیس ستاد کنگره ملی شهدای لرستان برگزاری کنگره شهدا را یک مناسبت تاریخی در استان عنوان کرد و افزود: این کنگره در تاریخ استان لرستان به معنای شایسته و مناسب باید جلوه پیدا کند.
 
وی با  بیان به اینکه شهدا به تعبیر اهل نظر بخشی از تاریخ کشور به حساب می‌آیند، بیان کرد: شهدا جایگزینی ندارند و مدیون شهدا هستیم؛ اگر نبودند چیزی باقی نمی‌ماند.
 
استاندار لرستان با اشاره به برخی فعالیت‌های هنری در دوران دفاع مقدس و موسیقی‌های که در آن دوران بدون صرف بودجه‌های آن‌چنانی همچون «دایه دایه» محمد میرزاوندی و یا «نوای کاروان» صادق آهنگران ساخته شد،‌ افزود: عشق و همت فراوان بوده كه باعث ماندگاری این کارها پس از سالیان طولانی شده است و اکنون نیز در فعالیت‌های کمیته‌های کنگره همت و عشق باعث خواهد شد کارهای ماندگاری صورت پذیرد.
 
رئیس ستاد کنگره ملی 6544 شهید لرستان با بیان اینکه همه امکانات برای هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن کنگره با همراهی و همدلی همه اعضا در نظر گرفته شود افزود: شهدا گردن همه استان و کشور حق دارند و در این راه هر کمک و پیگیری لازم باشد صورت خواهد گرفت.
 
سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان در این جلسه گفت: برگزاری کنگره شهدا در استان موج‌آفرینی در فضای فرهنگی اجتماعی استان ایجاد می‌کند.
 
 برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان 13 مهرماه 
فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه از امروز وظایف کمیته‌های ۲۲ گانه کنگره وارد فاز جدیدی خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای لرستان با عنوان «شهیدان افلاکی» در ۱۳ مهرماه برگزار خواهد شد، پیش از این کنگره ۵ اجلاسیه در استان برگزار می‌شود.
 
 

سردار کشکولی به ۵ پیش اجلاسیه اشاره کرد و گفت: پنج اجلاسیه شهدای روحانی، عشایر، جاوید‌الاثر، دانش‌آموز و دانشجویی و شهدای زن پیش از برگزاری کنگره ۶۵۴۴ شهید در استان لرستان برگزار می‌شود.

دبیر کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید لرستان با تاکید بر اینکه روسای کمیته‌ها برنامه‌‌ریزی‌های لازم را برای اجلاسیه‌های پیش‌بینی شده داشته باشند، عنوان کرد: پیش از برگزاری اجلاسیه‌های مورد نظر، سرکشی از خانواده‌های شهدای قشری که اجلاسیه به نام آن‌ها برگزار خواهد شد در دستور کار قرار بگیرد، همچنین لازم است نمایشگاه‌های جنبی در کنار این اجلاسیه‌ها برگزار و برنامه‌های نو در نظر گرفته شود. 
 
سردار کشکولی با اشاره به فعالیت سه ساله کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید لرستان، اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته‌های ۲۲ گانه در طول این مدت، این کنگره یکی از کنگره‌های منحصر به فرد در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها