یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مشخص شد

نشست معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکشنبه ۲۱ خرادماه با محوریت فعالیت‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن جلسات معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سید محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن ابراز خرسندی از همکاری بنیاد با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده توسط این دو سازمان، گفت: روابط خوبی بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود داشته است، نشست امروز بر اساس عزم جدی ادامه این همکاری‌ها است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط ببنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: در حوزه چاپ و نشر کتاب و مجلات اقدامات جدیدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز شده است و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در معرفی آثار چاپ و نشر و تعامل با بنیاد نقش مهم و تأثیرگذاری را دارد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های بین بنیاد و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأکید کرد و گفت: برای عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه‌ها را قبول داریم، باید نماینده عملیاتی برای اجرای کار بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شود زیرا حوزه فرهنگ ایثار و شهادت همواره از دغدغه‌های نیروهای انقلابی است.

هاشمی با بیان اینکه در امر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نباید مرجعیت بنیاد نادیده گرفته شود، گفت: در برخی از حوزه‌های فرهنگی مثل چاپ و نشر باید دست به دست هم دهیم تا مرجعیت بنیاد مثل گذشته باشد. در حوزه ساخت و تولید فیلم اقدامات خوبی در بنیاد انجام شده است و حمایت از فیلم‌های فاخر ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت تبلیغات کتاب‌های تولید شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سال‌های اخیر گفت: امروز کتاب‌های خوبی توسط بنیاد تولید می‌شود که دیده نمی‌شود، یکی از بهترین مراکز که برای دیده شدن این کتاب‌ها نقش مهمی دارد، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

هاشمی با اشاره به یکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال گذشته و رونمایی از سامانه «اسناد افتخار» گفت: بیش از ۹ میلیون سند و فایل جمع‌آوری شده بود این اسناد در قالب سامانه اسناد افتخار با تأکید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دسترس همه قرار گرفت.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این نشست با اشاره به برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های کشور در حوزه مسابقات کتابخوانی و جشنواره کتاب رضوی، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نهادی پیشرو در حوزه فناوری و شبکه‌های کتابخانه‌ای در منطقه و جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه نباید حوزه کتاب ایثار و شهادت از سایر حوزه‌ها مثل کتاب شعر و داستان در کتابخانه‌ها تفکیک شود، گفت: اگر کتاب شعری در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد باید در بخش شعر باشد تا در دسترس همه قرار بگیرد و ما معتقد هستیم که کتاب‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر حوزه‌ها نباید تفکیک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها