یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
همیشه خداوند را برای خودتان پشتیبان بدانید

هر برگ زرینی از وصایای شهدا، تاریخ تحول فکری انقلاب اسلامی را در عرصه رویارویی نهایی جبهه حق علیه باطل بیان می‌کند و بسان قطب‌نمایی است که سمت و سوی جریان تمدن‌ساز اسلامی را نشانمان می‌دهد. آنچه در ادامه می‌خوانید، وصایای دلسوزانه شهدای مدافعان حرم نسبت به فضای غبارآلود زمانه و گرفتاری‌های آن‌ است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «وصیت نامه شهدای مدافعان حرم» با همکاری اداره کل اسناد و انتشارات (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و ویراستهٔ نسرین خادمی خالدی است و نشر شاهد آن را منتشر کرده است. خبرگزاری ایبنا تلاش دارد تا شنبه هر هفته، یک وصیت‌نامه را برای مخاطبان منتشر کند. آنچه در ادامه می‌خوانید وصیت‌نامه شهید ذاکر حیدری (۱۰آذر۱۳۴۳- ۹آبان۱۳۹۸) است.
بسمه تعالی
یا الله. یا الله. یا الله.
خدایا، تو را شاکرم که به بنده توفیق دادید تا همیشه جهت کسب رضایت شما قدم بردارم و اکنون که مجددا توفیق حضور در جهاد مقدس را پیدا کردم هزاران مرتبه به درگاه شما سپاسگزارم و از در درگاه ربوبیت خواستارم که به اینجانب توفیق دهید تا همیشه در راستای رضایت حق قدم بردارم؛ همچنانکه در طول این مدت این توفیق را به اینجانب ارزانی کردید تا در راه تو موجه و آبرومند شویم. از همسر مهربانم نیز عاجزانه تقاضا دارم که با عزت و شوکت به زندگیشان اهمیت دهند. مثل گذشته که عزتمند زندگی کردید و با قناعت آبرودار حقیر شدید. به تربیت زهرا خانم نیز مثل سایر بچه‌ها اهمیت دهید که ان‌شاءالله اجرتان با حضرت زینب(س) خواهد بود. به فرزندانم نیز توصیه دارم که همیشه کانون خانواده را گرم نگه داشته و همیشه و در همه حال خداوند بزرگ را حاضر و ناظر بدانید و نسبت به تربیت فرزندانتان اهمیت دهید و در مسائل اجتماعی نیز همیشه جانب حق را محترم دارید و از همه اقوام و خویشان نیز طلب حلالیت دارم تا آنجایی که به ذهنم می‌آید به کسی قرض ندارم به غیر از آن‌هایی که سجاد مشخص کرده است. اگر باز هم کسی طلب داشت ان‌شاءالله پرداخت نمایید. 

همیشه خداوند را برای خودتان پشتیبان بدانید و به غیر از آن به کسی امیدوار نباشید که بهترین یاور خدای برزگ است و آنچه را هم به‌عنوان دارایی موجود است، آقا محمد به عنوان وصی می باشد و برابر شرع مقدس اسلام نسبت به پرداخت سهم اقدام نماید. یکی از طبقات با دلخواه حاج خانم تا عمر دارند به نام ایشان ثبت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها