پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
نمایشگاه مطبوعات پاییز امسال برگزار می‌شود

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامۀ «کتاب گپ» تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: تلاش بر این است تا رویدادهای فرهنگی متوقف شده احیا شوند به همین منوال، نمایشگاه مطبوعات نیز پاییز امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فرشاد مهدی‌پور در گفت‌و‌گو با برنامه  اظهار کرد: نمایشگاه کتاب رویدادی است که در کنار سختی‌هایش هم جنبۀ فراغت و هم جنبۀ فرهنگی دارد. اما مردم این سختی‌ها را به جان می‌خرند و از فضای فرهنگی و امکانی که فراهم شده استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات بیان کرد: نمایشگاه مطبوعات در دهۀ 70 راه‌اندازی شد. عمر این رویداد از نمایشگاه کتاب، کمتر است. در دهۀ 70 بسیار پر شور و پر هیاهو بود. در سال 1385 این نمایشگاه از نمایشگاه کتاب جدا شد و چند سال بعد، برگزاری آن متوقف شد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از رویدادهای فرهنگی نیز متوقف شد. با آمدن دولت جدید این مطالبه برای برپایی دوبارۀ نمایشگاه مطبوعات به وجود آمد. در حال حاضر، فضای 200 متری برای این کار اختصاص داده شده البته چون شور خرید کتاب بالاست اقبال برای مجلات کمتر است.

مهدی‌پور در پایان تاکید کرد: به طور کلی در تلاشیم تا رویدادهای فرهنگی متوقف شده را احیا کنیم به همین منظور بنا داریم نمایشگاه مطبوعات را در پاییز امسال برگزار کنیم.

به گزارش ایبنا، به نقل از روابط‌عمومی تلویزیون اینترنتی کتاب از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تلویزیون اینترنتی کتاب در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی تهران، در دو بخش مجزای «استودیو شبکه کتاب» و «غرفه کتاب» فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها