چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
کارگروه مشترک چاپ و نشر بین‌المللی ایران و تاجیکستان تشکیل می‌شود

رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تشکیل کارگروه مشترک چاپ و نشر بین‌المللی ایران و تاجیکستان خبر داد که امکان تولیدات مشترک ایران با تاجیکستان و بهره‌مندی از تولید نشر ایران در تاجیکستان وبالعکس از جمله اهداف این کارگروه خواهد بود.

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به حضور تاجیکستان به‌عنوان مهمان ویژه و دستاوردهای این حضور برای توسعه نشر دو کشور گفت‌ کشور تاجیکستان اشتراکات فرهنگی و زبانی بسیاری با ایران دارد، حضور این کشور در نمایشگاه کتاب تهران فرصت مغتنمی بود.
 
وی حضور تاجیکستان در نمایشگاه را در سطح خوبی ارزیابی کرد و گفت:‌ هم وزیر فرهنگ این کشور در افتتاحیه حضور داشت و هم گروه خوبی از هنرمندان تاجیک در نمایشگاه حاضر هستند؛ شُعرا و نویسندگان تاجیک در برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه حضور دارند و زمینه‌های تعامل بیشتر را تقویت می‌کنند.
 
احمدوند با اشاره به لزوم تقویت روابط ایران و تاجیکستان ادامه داد:‌ در چند سال گذشته به دلیل مسائل سیاسی، ارتباط ایران و تاجیکستان تضعیف شد، در دولت جدید این همت وجود دارد که روابط با همسایگان توسعه پیدا کند،‌ ارتباط  ایران با تاجیکستان هم باید بیش از گذشته باشد، سفر رئیس جمهور هم در توسعه این همکاری‌ها مؤثر بوده است.
 
وی با اشاره به تأثیر توسعه روابط ایران و تاجیکستان بر توسعه روابط فرهنگی کتاب محور افزود:‌ در مذاکرات روز‌های اخیر، امکان تولیدات مشترک ایران با تاجیکستان و بهره‌مندی از تولید نشر ایران در تاجیکستان و بالعکس گفت‌وگو شد، تا زمینه‌های اجرایی آن را فراهم کنیم که به صورت ملموس این اتفاق رخ دهد.
 
احمدوند گفت:‌ مقرر شد،‌ کارگروه مشترک چاپ و نشر بین‌المللی با تاجیکستان تشکیل شود و نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفارت تاجیکستان در آن حضور داشته باشند تا ابعاد مختلف این موضوع بررسی شود. این کارگروه که بعد از نمایشگاه تشکیل خواهد شد باید به یک سند همکاری منتج شود. 

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت‌‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها