شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
معرفی و اجرای سامانه «صاپست» در نمایشگاه کتاب تهران

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با استقرار پنج ایستگاه به ارائه خدماتی چون ارسال مرسوله‌های پستی ناشران و خریداران، همچنین معرفی و اجرای سامانه «صاپست» به مخاطبان می‌پردازد.

محمد اخلاقی، مدیرکل بازاریابی و فروش شرکت ملی پست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به مشارکت و حضور این شرکت در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: همکاران از سه‌شنبه(19 اردیبهشت‌ماه) با حضور در مصلا همچنین دفاتر پستی تلاش می‌‌کنند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در دو بخش فیزیکی و مجازی یاری و کمک کنند.
 
وی افزود: زمان ارسال بسته‌ها به شهر تهران یک روز و به مراکز استان‌ها از 24 تا 48 ساعت است و ناشران می‌توانند بسته‌های خود را از نمایشگاه مجازی و نمایشگاه حضوری تحویل پست دهند.
 
اخلاقی با بیان اینکه 9 دفتر پستی و 11  غرفه سیار در سطح تهران برای جمع‌آوری مرسولات نمایشگاه اختصاص یافته است، توضیح داد:‌ مجموع شرکت ملی پست درمصلا،  پنج ایستگاه سیار دارد که علاوه بر ارائه خدمات پستی به ناشران، خدمات جانبی پست را برای مخاطبان و ناشران در نظر گرفته است.
 
وی با اشاه به حضور سامانه صاپست (صندوق الکترونیکی پست) در نمایشگاه کتاب امسال، عنوان کرد: در این سامانه آدرس‌ها به صورت آنلاین قابل تغییر است و افراد می‌توانند برای ارسال یا دریافت مرسوله‌ها به جای آدرس و کد پستی از آن استفاده کنند.
 
اخلاقی تاکید کرد: با استفاده از شناسه صاپست دیگر نیازی به درج آدرس و کدپستی بر روی مرسولات نیست و این فرآیند موجب تسریع و سهولت در ارسال مرسولات انبوه خواهد شد، با استفاده از این شناسه، فرستنده و گیرنده نیازی ندارند شرح آدرس و مشخصات یکدیگر را در اختیار داشته باشند، فقط کافی است شناسه خود را بدون هیچ گونه اطلاعات اضافی در قسمت فرستنده/گیرنده ثبت کنند.
 
                     

وی با بیان اینکه هزینه ارسال کتاب در بخش مجازی نمایشگاه طی قرارداد همکاری با موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای خریداران، رایگان است، گفت: در بخش فیزیکی نیز ارسال مرسوله‌ها با حداقل نرخ ‌سرویس پست پیشتاز انجام می‌شود تا خریداران برای حمل و نقل کتاب‌های خریداری شده خود دغدغه‌ای نداشته باشند.
 
به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها