سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
500 میلیون ریال کتاب از ناشران و نویسندگان استان ایلام خریداری شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: در راستای تقویت منابع مکتوب کتابخانه‌های عمومی استان و به دستور استاندار ایلام، مبلغ 500 میلیون ریال کتاب از ناشران و نویسندگان ایلامی خریداری شد.

سمیه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: درجلسه انجمن کتابخانه‌های استان، مبلغ 500 میلیون ریال کتاب از ناشران و نویسندگان بومی شامل 24 عنوان، به تعداد 945نسخه و از طریق 14ناشر، برای تقویت منابع مکتوب کتابخانه‌های عمومی استان ایلام خریداری شد.
 
وی ادامه داد: این اقدام با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در راستای حمایت از نویسندگان و ناشران بومی و برحسب نیاز مطالعاتی اعضای کتابخانه‌های عمومی صورت گرفته است.
 
حیدری ادامه داد: این منابع بعد از خریداری، برای آماده‌سازی و انجام اقدامات فنی، در مخزن کتابخانه‌های عمومی استان و برحسب طبقه بندی موضوعی، جهت استفاده اعضا و مراجعان، قرار می گیرند.
 
این مسئول فرهنگی افزود: موضوع کتاب‌ها، ادبیات،کودک و نوجوان، دفاع مقدس و ادبیات پایداری،تاریخ و جغرافیا، دین و مذهب، علوم اجتماعی است.
 
وی با اشاره به جامعه هدف کتاب‌های خریداری شده گفت: این منابع برای عموم مخاطبان، به ویژه کودکان و نوجوانان، دانشجویان و دانش آموزان و علاقه‌مندان و پژوهشگران در حوزه دفاع مقدس کاربردی است.
 
وی با تقدیر از اقدام استاندار ایلام گفت: خوشبختانه با حمایت استاندار فرهنگ دوست، این حمایت‌های فرهنگی در طول سال استمرار خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان در حد توان تلاش دارد تا از آثار تالیفی مؤلفان و ناشران بومی استان حمایت کند و از ناشران استان تقاضا دارم جهت تقویت بانک مولفان و ناشران بومی استان ، یک جلد از آثار منتشرشده خود را در اختیار کتابخانه مرکزی ایلام قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها