یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
«اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتدایی» بر اساس سیاست‌های کلان آموزش و پرورش تألیف شده است

حبیب الله محمودیان، نویسنده و ناشر ایلامی گفت: کتاب «اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتدایی»، بر اساس اهداف و سیاست‌های کلان آموزش و پرورش تألیف و منتشر شده است.

حبیب الله محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام ضمن تبریک هفته معلم به آموزگاران و تمام تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت گفت: در کتاب «اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتدایی» تلاش شده تا بر اساس اهداف و سیاست‌های کلان آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت، مبانی و اصول آموزش و پرورش مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: با کوشش و پیگیری کارشناسان، برنامه‌ریزان و اندیشمندان عرصه تعلیم و تربیت می‌توان راهکارهای تحول آفرین، کاربردی و اثربخش در نظام آموزش و پرورش ارائه کرد.
 
مؤلف‌کتاب آموزش و پرورش پیش‌‌دبستانی، دبستانی ومتوسطه ادامه‌داد: اين نوشتار، تلاشی برای دستيابی به اهداف ترسیم شده آموزش و پرورش است و بديهی است كه اطلاعات تدوین شده در اين کتاب نمی‌تواند جامع و در برگیرنده تمام ابعاد تعلیم و تربیت باشد، از این رو برای رسیدن به مقصود مطالعات مستمر و بهره‌گیری از یافته‌های علمی و تجربیات کشورهای پیشرفته ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
 
استاد پیشکسوت دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان ایلام ادامه داد: مسلماً توفيق بيشتر در اين راستا مرهون ارائه‌ نظرات اصلاحی و رهنمودهای اثربخش همكاران خواهد بود.
 
مؤلف کتاب روش‌های تدریس و بررسی کتب تاریخ و جغرافیا در دوره‌ی ابتدایی ادامه داد: درون‌مایه این نوشتار بر اساس سرفصل‌های درس اصول و مبانی آموزش و پرورش و با تأکید بر دوره ابتدایی، در قالب فصول مختلفی تدوین وارائه شده است.
 
وی با اشاره به فصل‌های کتاب گفت: فصل اول کلیاتی از مفاهیم، واژه‌ها، تعاریف و اهداف مطرح شده و فصل دوم اهداف و سیاست‌های آموزش و پرورش در ایران، فصل سوم پیشینه تعلیم و تربیت در ایران باستان و فصل چهارم به اصول و مبانی آموزش و پرورش ایران و ابعاد آن اختصاص یافته است.
 
وی ادامه داد: در فصول دیگر کتاب، تحولات آموزش و پرورش نوین در ایران، آموزش و پرورش ابتدایی، اهداف این دوره و نقش نهادهای فرهنگی-اجتماعی در آموزش و پرورش بررسی شده و توجه به اسناد بالادستی نظام آموزش و پرورش در ایران و سند چشم انداز، از دیگر مباحث این نوشتار بوده است.
 
به گزارش ایبنا، حبیب‌الله محمودیان،متولد1329در شهر ایلام، فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته باستان‌ شناسی پیش از تاریخ ایران و عضو هیات علمی دانشگاه، از چهره‌های مطرح علمی،ادبی و پژوهشی ایلام است. وی تاکنون بیش از 80 عنوان کتاب تألیف،ترجمه و منتشرکرده و در طول بیش از 50سال فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، موفق به انجام ده‌ها پروژه و طرح پژوهشی و مطالعاتی و نیز تألیف ده‌ها مقاله در عرصه باستان‌شناسی،تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران‌زمین و مسائل تعلیم و تربیت شده که در مجلات تخصصی ملی و بین‌المللی چاپ و منتشر شده است.
 
نشر زاگرو کتاب اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتدایی تالیف حبیب‌اله محمودیان و آزاده محمودیان، ‏‫با ویراستاری حسن افشار، در 184 صفحه و به ‏قیمت ‫165 هزار تومان در سال 1401 منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها