شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
قرآن کریم در شهرستان ابهر کتابت شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: کتابت قرآن کریم با مشارکت 28 نفر از هنرمندان خوشنویسی شهرستان ابهر انجام شد.

آیسانه صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد ابهر در سال جاری گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در استان و شهرستان مورد تأکید قرار گرفته، اجرای برنامه‎‌ها در راستای نقشه مهندسی فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه در طرح نقشه مهندسی استان زنجان پنج مسئله اولویت دار فرهنگی در سطح استان با 102 اقدام استانی متناظر با هر یک از اقدامات ملی با قابلیت اجرایی تهیه و تدوین شده است، اضافه کرد: 193 برنامه و فعالیت دستگاهی یا به عبارتی پروژه‌های ناظر به حل هر یک از مسائل فرهنگی استان با نگاهی به شرح وظایف و مأموریت دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

صادقی با تأکید بر اهمیت اجرایی کردن طرح نقشه مهندسی فرهنگی با توجه به مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان گفت: دستگاه‌های عضو شورا و سایر دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به تولید محتوای فرهنگی که حاوی پیام فرهنگی برای شهروندان و مخاطبان باشد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در ادامه به برخی از برنامه‌های اجرا شده در این شهرستان با توجه به نقشه مهندسی فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: از مهمترین این برنامه‌ها برگزاری دهمین دوره « کتابت قرآن کریم» بود.

وی با اشاره به همکاری انجمن خوشنویسان شهرستان ابهر در برگزاری این برنامه فرهنگی اضافه کرد: امسال کتابت قرآن کریم با حضور 28 نفر از هنرمندان خوشنویسی ابهر برگزار شد.

صادقی گفت: در این برنامه آثار فاخری با محتوای سوره و آیات قرآن کریم و یا ترجمه سوره و آیات به انتخاب هنرمند ان در قالب خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث کتابت شد.

هنرمندان شرکت کننده در این همایش محمد کلانتری، منوچهر قشلاقی، مجید نظری، موسی نوروزی محسن عطوفی، یداله بختیاری، علی ملک، محمد نوروزخانی، ایلناز نوروزی، سولماز نوروزی، اسماعیل حسنی، رحیم دودانگه، اصغر شهبازی، مسعود رضایی، فرشاد جعفری، محمد نقی بهرامی فرد، رسول کاظمی، مهرداد الهیاری، امیرحسین شیخی، ابوالفضل جباری، لعبت بداغی، نزهت بداغی، فرهنگ آزادی، غلامرضا حسینخانی، علی صفری، حسین ایمانی، علی ایمانی و سید علی موسوی بودند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها