سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
17 مرکز کانون پرورش فکری در استان زنجان فعال است

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در حال حاضر 17 مرکز فرهنگی ثابت و 13 کتابخانه سیار در استان زنجان فعال است.

شیرین دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر 17مرکز فرهنگی ثابت و 13 کتابخانه سیار در استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس وظایف محوله به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولیدات و آموزش‌های دارای محتوای مناسب برای این گروه سنی از اهم اقدامات این اداره کل محسوب می‌شود، اضافه کرد: کانون پرورش فکری محیطی مناسب برای فعالیت و گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با توجه به تنوع آموزش‌ها و فعالیت‌های ادبی، فرهنگی و هنری است.

دارایی ادامه داد: اجرای کارگاه تخصصی شامل پادکست، ساخت عروسک‌های نمایشی، عروسک‌سازی، نقاشی، سفال و طراحی، اجرای قصه‌های رادیویی، نمایش فیلم، کارگاه نقاشی خلاق، کاردستی نجومی و زیستی، قصه‌گویی علمی از برنامه‌هایی است که به تناسب ظرفیت کانون‌های مراکز اجرا می‌شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با تأکید بر اینکه کانون پرورش فکری علاوه بر برنامه‌های فرهنگی به موضوعات قرآنی نیز توجه بسیاری دارد، اضافه کرد: طبق سیاست‌های کانون پرورش فکری پر کردن خلاء‌های فرهنگی، الگوسازی و ارتقای خلاقیت‌های قرآنی و جذب استعدادهای برتر به کانون، سازماندهی، شناسایی و تقویت ظرفیت‌های قرآنی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور و زمینه‌سازی برای رشد و تربیت حافظان و قاریان کودک و نوجوان از جمله اهدافی است که به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی به برنامه‌های کانون پرورش‌فکری برای فصل تابستان نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا کانون‌های فعال در همه شهرستان‌ها به ویژه‌ کانون‌های سیار روستایی برنامه‌های ویژه‌ای اجرا خواهند کرد.

دارایی ادامه داد: هرسال در فصل تابستان کارگاه‌هایی نظیر عکاسی، نقاشی، طراحی، نمایش خلاق و بازیگری، نقالی، نجوم، رباتیک و شطرنج در استان برگزار می‌شود که استقبال اعضا از آن قابل توجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها