پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
حضور نشرهای 6 گانه سازمان تبلیغات در نمایشگاه سی و چهارم کتاب تهران

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تأکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب نقش کلیدی در رشد فکری جامعه را دارد، از حضور نشرهای 6گانه این سازمان در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی در حاشیه یکصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان درباره نقش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ارتقای سطح فرهنگی جامعه گفت: کتاب تامین‌کننده نیاز فکری جامعه است.

وی گفت: انسان با توجه به اینکه از اندیشه، قلب و عمل تشکیل شده است بخش عمده‌ای از حرکت‌های او متاثر از فعالیت‌های ذهنی و فکری است.

جت‌الاسلام حریزاوی افزود: برای حرکت‌دهی به یک جامعه نیاز داریم فرهنگ مطالعه و به‌ویژه خواندن کتاب‌های خوب و معرفی کتاب‌های خوب را گسترش دهیم چراکه ایجادکننده نظام فکری هستند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در عصر حاضر که فضای مجازی حوصله مطالعه را در حد متن‌های کوتاه مجازی پایین آورده و بسیاری اوقات افراد حوصله کتاب به دست گرفتن را ندارند افزود: باید در حوزه کتاب سرمایه‌گذاری شود؛ سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب نقش کلیدی در رشد فکری جامعه  دارد.

حجت‌الاسلام حریزاوی درباره حضور سازمان تبلیغات در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: سال گذشته «بنیاد کتاب» با هدف هم‌افزایی و جهت‌مندشدن فعالیت‌های انتشاراتی سازمان تبلیغات اسلامی و احیای نشرهای ضعیف و حمایت از نشرهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که با حمایت سازمان، فعالیت می‌کردند تاسیس شد.

وی افزود: همه نشرهای 6 گانه سازمان تبلیغات در نمایشگاه سی و چهارم غرفه خواهند داشت و نشر سوره مهر با دو غرفه از جمله غرفه کودک و نوجوان با نام اختصاری «مهرک» در این نمایشگاه فعالیت خواهد کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به استقبال ممتاز مخاطبان از انتشارات این سازمان اشاره کرد و افزود: در حال مطالعه طرح و صندوقی هستیم که برای حمایت از ناشرانی که در حوزه گفتمان فکری رهبر معظم انقلاب و گفتمان انقلاب فعالیت می‌کنند اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام حریزاوی درباره این طرح گفت: صندوق حمایتی را با کمک برخی از دستگاه‌های سرمایه‌گذار تاسیس می‌کنیم که چرخه تولید و توزیع کتاب بتواند حمایت شود و وقتی به فروش منتهی شد، برگشت مالی شکل بگیرد. امید داریم بتوانیم امسال این طرح را اجرایی کنیم و به محض اینکه اجرایی شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها