دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
سال 1402 توسعه سامانه 16book را دنبال می‌کنیم/برنامه‌ریزی انتشارات جهاد دانشگاهی برای تولید باکیفیت

رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، توجه به کیفیت در تولید محتوا و برنامه‌ریزی برای توسعه سامانه 16book، فروشگاه کتاب‌های دانشگاهی جهاد دانشگاهی را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اعلام کرد.

حامد علی‌اکبرزاده، رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره فعالیت‌های این سازمان در سال 1401 گفت: سال گذشته سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی بیش از 600 عنوان کتاب را منتشر کرده است. در سال‌های اخیر اعلام کردیم که بیش از تعداد و کمیت کارها، به کیفیت تاکید داریم؛ امسال هم همین برنامه را ادامه خواهیم داد و در حیطه موضوعاتی که دو-سه سال اخیر درباره آن‌ها کار می‌کنیم، آثار جدیدی منتشر خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به رویکرد‌های سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در حوزه تولید محتوا، افزود:‌ این موضوعات شامل مسائلی در حوزه نیازهای کشور و مسائل به‌روز مانند اقتصاد، تولید، اخلاق حرفه‌ای، مطالعات حوزه علم و فناوری، فرهنگ، تاریخ شفاهی و روش‌شناسی علوم است که پیگیری خواهیم کرد. در شعبه‌های جهاد دانشگاهی در سراسر کشور نیز طبق فراخور اولویت‌هایی که دارند کارهایی ارائه می‌دهند و برخی از آن‌ها در حوزه کشاورزی، محیط‌زیست، معدن، برق و کامپیوتر کار می‌کنند.

علی‌اکبرزاده ادامه داد: انتشار  نشریه‌ای «نوشتار فرهنگ» در سال 1402 ادامه دارد؛ همچنین در حوزه فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی نیز طبق روال گذشته رویدادهایی همانند کتاب سال دانشجویی را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری دو رویداد «پایان‌نامه سه دقیقه‌ای» و «کتاب سه دقیقه‌ای» عنوان کرد: امسال در نظر داریم رویدادهای «پایان‌نامه سه دقیقه‌ای» و «کتاب سه دقیقه‌ای» را با هم تلفیق کرده و دو رویداد را در قالب یک رویداد داشته باشیم؛ احتمالا مقالات دانشجویی را نیز به این رویدادها اضافه می‌کنیم؛ همچنین امسال برگزاری چند رویداد فرهنگی در قالب جشنواره ملی پیش‌بینی کرده‌ایم که هنوز جزئیات آن مشخص نشده و تا یک ماه و نیم دیگر مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی درباره فعالیت‌های حوزه فروش این سازمان در سال جدید گفت: در حوزه فروش نیز سامانه 16book را داریم که ویژه کتاب‌های دانشگاهی است؛ فعلا تاکید این سامانه بر کتاب‌ها جهاد دانشگاهی است؛ امیدواریم امسال آن را گسترش دهیم بتوانیم تا سامانه جامعی را برای ارائه کتاب‌های دانشگاهی داشته باشیم.

علی‌اکبرزاده، تولید محتوا درباره «ادبیات پیشرفت» را مهم‌ترین اقدام سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در سال گذشته اعلام کرد و گفت: ادبیات پیشرفت درباره روایت پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری است که در نظر داریم، سال جدید آن را ادامه دهیم. امیدوارم امسال با اتفاقات خوبی که در حوزه اقتصاد رقم خواهد خورد، بتوانیم شاهد رونق حوزه کتاب و نشر باشیم تا مشکلاتی که ناشران در سال‌های اخیر گرفتار آن بودند، کمتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها