پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم با حضور 2 هزار زنجانی

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم روزانه با حضور 2 هزار نفر برگزار می‌شود، گفت: این مراسم هر روز از ساعت 16 و 15 دقیقه و با همکاری 60 خادم برگزار می‌شود.

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: از نخستین روز ماه مبارک رمضان مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم روزانه با حضور 2 هزار نفر برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مراسم هر روز از ساعت 16 و 15 دقیقه و با همکاری 60 خادم برگزار می‌شود.

فیروزفر با اشاره به اینکه مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این مراسم روزانه یک جزء از قرآن کریم را قرائت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های جانبی دیگری هم در طول سال برای مردم برگزار می‌شود، اضافه کرد: از جمله این برنامه‌ها برگزاری جلسات تفسیر، روخوانی قرآن کریم، برنامه‌های مشارکتی با سایر ادارات و ... است.

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان در ادامه از فعالیت کتابخانه تخصصی امام حسین شناسی خبر داد و افزود: این کتابخانه با 26 هزار جلد کتاب، با موضوع کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم خالص، علوم کاربردی، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا فراهم کرده و در اختیار عموم اعضاء قرار داده است.

فیروزفر با بیان اینکه این کتابخانه دارای 3 هزار عضو در رده‌های سنی مختلف است، اضافه کرد: کتابخانه دارای بخش کودک، بخش امام‌حسین‌شناسی، کافی‌نت، بخش سمعی و بصری، بخش ویژه محققین و پژوهشگران آزاد بخش نشریات و بخش دفاع مقدس و دارای دو سالن مطالعه برای خواهران و برادران با ورودی جداگانه است.

وی با بیان اینکه کتابخانه تخصصی امام‌حسین‌شناسی دارای 5 هزار جلد کتاب تخصصی درباره امام حسین (ع) است، گفت: بیشتر اعضای این بخش طلاب حوزه علمیه و پژوهشگران مسائل دینی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها