پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
حضور آستان قدس رضوی در دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف اشرف

آستان قدس رضوی در دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف اشرف در کشور عراق حضور فعالی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، معاون ترویج و اجتماعی سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این نمایشگاه از 14 تا 24 اردیبهشت ماه سال جاری در نجف اشرف برگزار خواهد شد.

حسن آرام ادامه داد: با توجه به اینکه بنیاد پژوهش‎های اسلامی آثاری به زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی، اردو و... منتشر کرده است با همکاری سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، در غرفه‌ای به مساحت 24 متر در این نمایشگاه حضور می‌یابد و این آثار را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: مجموعه آستان قدس رضوی 200 عنوان اثر از آثار خود، شامل 180 عنوان اثر از بنیاد پژوهش‌های اسلامی و 20 عنوان کتاب نیز از سایر مجموعه‌های این آستان مقدس اعم از دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد.

آرام در ادامه به موضوعات این آثار اشاره کرد و گفت: قرآن و مطالعات قرآنی، فقه و اصول، کلام و فلسفه، سادات و احیا تراث از موضوعات این آثار است.

معاون ترویج و اجتماعی‌سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه افزود: با توجه به استقبالی که در سال های گذشته از کتاب‌های آستان قدس رضوی و بویژه بنیاد پژوهش‌های اسلامی در زمینه مطالعات قرآنی و آثار فقهی شده بود، به درخواست ویژه اتحادیه ناشران نجف اشرف دعوت شدیم که در این نمایشگاه شرکت کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور در این نمایشگاه بتوانیم با برخی از ناشران و نویسندگان آثاری که در کشور عراق به چاپ رسیده است مذاکراتی داشته باشیم و این آثار را پس از بررسی و ارزیابی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها