یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
رشد 100 درصدی اختصاص شاپا به نشریات ایرانی از سوی کتابخانه ملی

مرکز ملی شاپا؛ مسئول تخصیص ISSN (شماره استاندارد بین‌المللی پیایندها) از تخصیص هزار و 100 شماره استاندارد بین‌المللی پیایندها از مهرماه سال گذشته تا آبان امسال، به نشریات ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مسئول تخصیص ISSN (شماره استاندارد بین‌المللی پیایندها برای نشریات ایرانی) با استناد به گزارش مرکز ملی شاپا، از تخصیص یک‌هزار و 100 شماره استاندارد بین‌المللی پیایندها از مهرماه سال گذشته تا آبان سال 1401 به نشریات ایرانی خبر داد.

این نشریات شامل 506 عنوان نشریه جاری است. این نشریات شامل 413 عنوان نشریه الکترونیکی و 93 عنوان نشریه چاپی می‌شود.

طبق رویه جاری مرکز بین‌المللی ISSN ، مراکز عضو شبکه ISSN  باید گزارش سالانه فعالیت‌های خود را به مرکز بین‌المللی ISSN ارائه کنند. بر این اساس مرکز ملی شاپا نیز گزارش سالانه خود را به مرکز بین‌المللیISSN  ارسال کرد.

بر اساس سیاست سال‌های اخیر این مرکز  مبنی بر تخصیص ISSN به نشریات قدیمی، تاکنون به481 عنوان از نشریات  قدیمی موجود در مخزن نشریات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛ ISSN تخصیص داده شده است که این نشریات شامل 320 عنوان نشریه عمومی و 161 عنوان نشریه تخصصی می‌شود.

همچنین مرکز ملی شاپا در دیگر فعالیت‌های مرکز بین‌المللی  ISSN مانند جلسات تدوین دست‌نامه مرکز بین‌المللی ISSN ، جلسات تدوین ایزو 3297 و جلسات هیات مدیره ISSN نیز به صورت مستمر مشارکت و حضور فعال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها