یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
«آمریکای زمین گیر»؛ اعتراف‌نامه‌ای از رئیس‌جمهور جنجالی ایالات‌متحده

کتاب «آمریکای زمین‌گیر؛ چگونه عظمت را به آمریکا بازگردانیم» مانيفيست انتخاباتي «دونالد جی ترامپ» رئيس‌جمهور وقت امريكاست. در اين كتاب مجموعه نظرات او در حوزه‌های سياسی و اقتصادی داخلی و خارجی بيان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشر ثالث کتاب «آمریکای زمین‌گیر؛ چگونه عظمت را به آمریکا بازگردانیم» به قلم دونالد ترامپ با ترجمه مشترک سمیرا محتشم، منصور براتی، علیرضا مکی و بهروز نامدار را به چاپ چهارم روانه بازار کتاب کرد. 

دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، در کتاب پیش‌رو با بیان ایده‌های خود در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، بهداشتی و… چگونگی احیای دوباره آمریکا، بازگرداندن عظمت به آن و دستیابی به رهبری جهان را شرح می‌دهد.

اين كتاب مانيفيست انتخاباتي «دونالد جی ترامپ» رئيس‌جمهور وقت امريكاست. در اين كتاب مجموعه نظرات او در حوزه‌های سياسی و اقتصادی داخلی و خارجی بيان می‌شود. ترامپ جنجال‌برانگیز در کتابش «آمریکای زمین‌گیر» یا «چگونه عظمت را به آمریکا بازگردانیم» از برنامه‌هایش برای سربلندی آمریکا گفته است. او در مقدمه نسبتا بلندی که بر کتابش نوشته از وضعیت نابسامان موجود در آمریکا سخن گفته است. ترامپ با اشاره به عکس عبوسش روی جلد کتاب نوشته است: «من عکسی می‌خواستم که در آن خوشحال نباشم، عکسی که بیش از خوشحالی، حس ناراحتی‌ام را بازتاب دهد. چیزی وجود ندارد که بابت آن خوشحال باشیم، چون در حال حاضر شرایط مسرت‌بخشی نداریم. ما در وضعیتی هستیم که باید برای بازگرداندن عظمت آمریکا دست به کار شویم. همه ما. دقیقاً به همین سبب کتاب حاضر را نوشته‌ام.»

ترامپ اعتقاد دارد در حال حاضر افراد بی‌کفایت زیادی در رأس سازمان‌های دولتی و سه قوه اداره کننده مملکت آمریکایی قرار دارند که باید کنار بروند؛ سیاست‌مدارانی که به قول او مثل شکست‌خورده‌ها عمل کرده‌اند چون حکومت کردن را نمی‌دانستند، رسانه‌هایی که مدت‌هاست زمانی‌که باید منصف باشند، بین واقعیت و نظر تفاوت مفهومی قائل نیستند و کنگره‌ای که به بن‌بست رسیده است و در حل کردن مشکلات داخلی مثل تصویب لایحه بودجه ناتوان است و در نهایت قوه قضائیه‌ای که به فعال مایشاء تبدیل شده و قانون را هرگونه می‌خواهد، تفسیر می‌کند.

ترامپ میزان این انحراف و افول را در قوه مجریه آمریکا بیش از سایر نهادهای دولتی می‌داند و اعتراف می‌کند که آمریکا دیگر رهبر جهان نیست، بلکه این ویلادیمیر پوتین است که اکنون سرکرده دنیا است. در این کتاب جالب که مقدمه آن اعتراف‌نامه‌ای از رئیس‌جمهور کشوری است که تاکنون خود را مقتدرترین می‌پنداشته، ایده‌ها و اندیشه‌های سیاسی ترامپ را برای احیای کشورش می‌خوانید. ایده‌هایی که تاکنون آنها را جایی بازنگفته و ننوشته است. او عقیده دارد بهترین روزهای آمریکا به زودی فرا خواهند رسید و کشورش عظمت در حال نابودی خود را دوباره باز خواهد یافت زیرا او است که این عظمت را باز خواهد گرداند.

در بخشی از کتاب ترامپ با انتقاد از سیاست‌های دولت‌های پیشین آمریکا در خاورمیانه می‌نویسد: «ما در خاورمیانه به معنای واقعی کلمه میلیاردها دلار هدر داده‌ایم بدون اینکه که در ازای آن دستاورد محسوسی داشته باشیم تنها کسی که برایمان باقی مانده، اسرائیل است؛ متحد اصلیمان. برای بدتر کردن اوضاع، طی مذاکراتی بیارزش و هزینه بر با ایران به توافق هستهای رسیدیم تا به سمت صلح جهانی پیش‌تر حرکت کنیم که چنین نشد. این توافق دقیقا در جهت عکس حرکت میکند. ایده عظمت آمریکا به عنوان رهبر جهان آزاد و غیرآزاد امروز از کشور ما رخت بربسته است.

به رغم همه این چالش‌ها و در واقع به دلیل وجود آنها، تصمیم گرفتم در این باره کاری کنم. نمی‌توام شرایط جاری کشور بزرگ‌مان را ببینیم و تحمل کنم. این فضاحت نشانه رهبری در مسیر نادرست است. این شرایط نیازمند کسی با عقل سلیم و تیزهوش است؛ کسی که بتواند با رهبری درست، امریکا را به مسیر عظمت گذشته‌اش  بازگرداند.»

انتشارات ثالث چاپ چهارم کتاب «آمریکای زمین‌گیر؛ چگونه عظمت را به آمریکا بازگردانیم» به قلم دونالد ترامپ با ترجمه مشترک سمیرا محتشم، منصور براتی، علیرضا مکی و بهروز نامدار در 212 صفحه و 82 هزار تومان را بازار کتاب کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها