چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
چاپ سوم «روباه مزرعه» با ترجمه گلی امامی

کتاب چ چاپ سوم کتاب «روباه مزرعه» به قلم آیلین دانلُپ را با ترجمه گلی امامی روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ آدام ده‌ساله است. پدرش ترکش کرده و او با خانواده دارک زندگی می‌کند؛ اما همچنان امیدوار است پدرش دنبالش بیاید و او را با خودش ببرد. پس از این‌که آقای دارک روباهی را که مرغ‌هایشان را کشته از بین می‌برد، آدام یک توله‌روباه ولگرد پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد از او مراقبت کند و ریچارد، پسر کوچک خانواده هم با او همراه می‌شود. آن‌ها مخفیانه از فاکسی نگه‌داری می‌کنند؛ اما این مراقبت مشکلاتی دارد که آدام با آن‌ها روبه‌رو می‌شود.

آیلین دانلپ در سال 1938 به دنیا آمده و همه عمرش را در اسکاتلند زندگی کرده است. او 10 سال مدیر مدرسه بوده و بیش از 20 کتاب برای بچه‌ها نوشته است.
گلی امامی، مترجم، ویراستار، ناشر و کتاب‌فروش، اگرچه بیش‌‌تر به عنوان مترجم آثار بزرگسال شناخته شده، کار ترجمه را با ترجمه‌ی آثاری برای کودکان آغاز کرده است. از او چند کتاب در نشر چشمه منتشر شده است؛ از جمله «خانواده‌ی من و بقیه حیوانات» و «دختری با گوشواره‌ی مروارید».

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«اگر خانواده‌ی دارک بر این باور بودند که آدام هیوئیت از آن‌ها خوشش نمی‌آید، سخت در اشتباه بودند. در حقیقت آدام از آن‌ها بیش‌تر از هر خانواده‌ی دیگری که با آن‌ها زندگی کرده بود خوشش می‌آمد. البته به‌جز پدرش که استثنا بود و اگر می‌خواست منصفانه قضاوت کند، باید اعتراف می‌کرد که آن‌ها به‌مراتب مهربان‌تر از پدرش بوده‌اند.»

اطلاعات کتاب:
کتاب چ (کودک‌ونوجوان نشر چشمه)، چاپ سوم کتاب «روباه مزرعه» به قلم آیلین دانلُپ با ترجمه گلی امامی را در 203 صفحه و به بهای 85 هزار تومان برای گروه سنی نوخوان (بالاتر از 9 سال) منتشر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها