سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
یک کتابخانه روستایی در بیرم فارس افتتاح شد

با افتتاح پنجاه و یکمین کتابخانه عمومی روستایی فارس، روستای بالاده بخش بیرم شهرستان لارستان صاحب کتابخانه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، آیین افتتاح کتابخانه عمومی «شهید نورالدین جنگجو» روستای بالاده بخش بیرم لارستان، دوشنبه ۲۲ آبان ماه، با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی فارس، احمد دلاور، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری لارستان، عنایت‌الله موحدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، حجت‌الاسلام مصطفی حسین‌زاده، امام جمعه بیرم، سیف‌الله برزو، بخشدار بیرم، محمد معتمدیان، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لارستان، خانواده شهید نورالدین جنگجو، جمعی از مسئولین و مردم فرهنگ دوست روستای بالاده برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این آیین با اشاره به اینکه این کتابخانه به نام یکی از شهدای مدافع امنیت استان فارس نامگذاری شده است، گفت: این روزها عده‌ای، برنامه‌ریزی‌هایی در خیال خام خود می‌پرورانند؛ اما غافلند از اینکه ملت ما، مردمی بابصیرت هستند و گول این عوام فریبی‌های دشمنان را نمی‌خورند.

روح‌الله منوچهری ادامه داد: دشمن برای ضربه زدن به کشور از حوزه فرهنگ وارد شده است؛ یکی از راه‌های مبارزه، توسعه فرهنگ و ایجاد کتابخانه به ویژه در روستاها و مناطق محروم است که مورد توجه ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز هست.

وی با اشاره به اقدام شجاعانه شهید جنگجو تاکید کرد: همان‌گونه که این شهید بزرگوار جان خود را برای امنیت ما تقدیم کرد، ما هم با کتاب و کتابخوانی و استفاده بیشتر از کتابخانه، راه آن شهید والامقام را ادامه دهیم تا در آینده نمایندگان خوبی برای آرا و اندیشه‌های شهیدان باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه کتابخانه روستای بالاده، پنجاه‌ویکمین کتابخانه روستایی استان است، اضافه کرد: بخش بیرم شهرستان لارستان از لحاظ تعداد کتابخانه وضعیت بسیار خوبی دارد. مردم باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. در حال حاضر بیش از 40  نوع خدمات متفاوت در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود که با افتتاح کتابخانه شهید جنگجو مردم روستای بالاده نیز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

منوچهری در ادامه با تأکید بر اهمیت کتابخوانی کودکان، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به نیازهای اطلاعاتی  اقشار مختلف و گروه‌های خاص، در کتابخانه‌های عمومی توجه زیادی صورت گرفته است.  یکی از این گروه‌ها، کودکان و نوجوانان هستند؛ بر همین اساس بخش کودک و کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان در تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور موجود است. اعتقاد ما بر این است که فرهنگ کتابخوانی را باید از کودکی نهادینه کنیم.

احمد دلاور، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری لارستان نیز در این آیین، ضمن ادای احترام به مقام شهیدان به ویژه شهدای امنیت عنوان کرد: امروز شاهد یک اتفاق علمی و فرهنگی در روستای بالاده هستیم و آن افتتاح کتابخانه به نام شهید مدافع امنیت، شهید نورالدین جنگجو است.

وی ادامه داد: کتاب سند اندیشه‌های یک ملت و وسیله انتقال مدنیت نسل‌های گذشته به نسل‌های آینده است. امروز اگر بخواهیم فرهیختگی و اندیشمندی را در جامعه توسعه دهیم، باید به کتاب و کتابخوانی توجه کنیم. راه توسعه جوامع از دروازه کتاب و کتابخوانی عبور می‌کند. تأکید اسلام هم همین بوده که با ثبت و ضبط اندیشه‌ها به رشد و توسعه جامعه کمک کنیم.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه عمومی نورالدین جنگجو سیزدهمین کتابخانه عمومی شهرستان لارستان است که با مساحت 230 متر به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها