دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
باید زمینه‌ دسترسی نسل جوان به کتاب دفاع مقدس فراهم شود

سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فعالیت 32 ناشر دفاع مقدس زیرنظر سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید راه‌های مناسبی برای رساندن این محصولات فاخر فرهنگی به دست نسل جوان طراحی کنیم و در این مسیر فکر و تدبیری داشته باشیم.

سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در قم گفت: یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با شور و استقبال فراوان از سوی ناشران و نویسندگان افتتاح شد. تعداد قابل توجهی از تازه‌های نشر در این دوره از نمایشگاه برای علاقه‌مندان عرضه ‌شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه امکان برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی با پایان کرونا در فصل جدید مهیا و نخستین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گام دوم انقلاب اسلامی در شهر قم برگزار شده است؛ این نمایشگاه  شروع تازه برای ترویج کتابخوانی، ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به همراه داشته باشد.

سردار سلیمانی گفت: باید راه‌های مناسبی برای رساندن این محصولات فاخر فرهنگی به دست نسل جوان طراحی کنیم و در این مسیر فکر و تدبیری داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جایگاه و اهمیت یازدهمین دوره  نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، افزود: کار بسیار خوب و شروع تحسین‌برانگیز است. ان‌شالله تداوم آن هم نتایج بسیار متعالی به بار خواهد داشت. این مسیر را ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم در قالب طرحی برای ایجاد فروشگاه‌های کتاب، فروش و توزیع کتاب در فضای مجازی و همین‌طور برگزاری نمایشگاه گام‌های موثری برداریم.

وی در پاسخ به اینکه سازمان بسیج چه حمایتی از ناشران انجام می‌دهد، بیان کرد: سازمان سازمان بسیج وظیفه‌اش ‌زمینه‌سازی برای بهبود فعالیت ناشران دفاع مقدس است و در کنار کنگره‌ها، مناسبت‌ها و رویدادها این نمایشگاه را برگزار کند. وظیفه سازمان حمایت و پشتیبانی است و با توجه به اینکه در هر استان، سازمان یک ناشر دارد؛ بنابراین 32 ناشر در سراسر کشور در تولید کتاب با موضوع دفاع مقدس فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها