چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
گفت‌و‌گو محور اصلی فعالیت غرفه ایران در نمایشگاه کتاب استانبول بود

اسماعیل جانعلی‌پور، درباره حضور ایران در سی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول با بیان اینکه غرفه گفت‌وگوهاست، گفت: جلساتی که درباره طرح گرنت در این کشورها و حضور ناشران در بخش خارجی نمایشگاه کتاب تهران داشتیم، رضایت‌بخش بود.

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره غرفه خانه کتاب و ادبیات ایران در سی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول گفت: این نمایشگاه فرصت قابل توجهی برای تعامل فعالان حوزه نشر ترکیه و دیگر کشورها است.

وی افزود: درسی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول در حوزه ترجمه و گرنت تعاملاتی با مسئولان طرح تدا که از طرح‌های فعال در حوزه ترجمه کتاب در منطقه است انجام شد. پیش از این تلاش‌هایی برای تقویت همکاری داشتیم، در این دوره نیز برای تقویت این همکاری‌ها و گفت‌وگو درباره زمینه‌های مشترک همکاری با مسئولان تدا در ترکیه جلساتی داشتیم؛ از‌چمله اینکه ترجمه به شکل مناسب‌تری انجام شود گفت‌وگو کردیم؛ همچنین در قالب طرح گرنت، چند توافق با ناشران ترکیه داشتیم.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دو‌سوم کتاب‌های عرضه شده در این دوره از نمایشگاه به کتاب‌های ترجمه، به‌ویژه در حوزه ادبیات، رمان اختصاص دارد. کتاب‌های حوزه ادبیات و رمان، از‌ محور‌های اصلی گفت‌وگوی مسئولان گرنت در سی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول بود.

جانعلی‌پور درباره دیگر برنامه مسئولان غرفه جمهوری اسلامی ایران در سی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول افزود: در این سفر با برخی از ناشران فعال ترکیه درباره حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 1402 گفت‌وگو کردیم. جلساتی نیز با انجمن ناشران فعال این کشور داشتیم؛ امیدوارم با این گفت‌وگوها و فهم مشترک، شاهد حضور جمع قابل توجهی از ناشران ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران سال آینده باشیم.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد معدودی از نمایندگان نشر کشورهای دیگر حاضر در نمایشگاه استانبول نیز گفت‌و‌گوهایی داشتیم؛ از آن‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران دعوت کردیم. در مجموع جلساتی که درباره طرح گرنت در این کشورها و حضور ناشران در بخش خارجی نمایشگاه کتاب تهران داشتیم، رضایت‌بخش بود.

جانعلی‌پور با اشاره به استقبال مردم ترکیه از کتاب‌های عرضه شده در غرفه ایران ادامه داد: غرفه ایران، غرفه گفت‌وگوهاست. در فضای این نمایشگاه، مخاطبان می‌توانند آثار فراوانی از داستان‌ و رمان‌های قدیم و جدید را پیدا کنند؛ علاوه‌بر این دیدارهای مردمی هم داشتیم که برخی درباره طرح گرنت می‌پرسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها