یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
پیام تسلیت حداد عادل برای درگذشت سیدمحمد اکرم، ادیب پاکستانی

غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی درگذشت سیدمحمد اکرم، شاعر و ادیب اهل پاکستانی و استاد دانشگاه پنجاب را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در این پیام نوشته است: «درگذشت استاد و دانشمند و شاعر ارجمند پاکستانی و عضو افتخاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر سیّدمحمد اکرم، متخلص به «اکرام»، مایۀ تأسف و تأثر همه کسانی شد که با شخص و شخصیت ایشان آشنایی داشتند و از دانش و ذوق آن استاد در کلاس‌های درس یا آثارشان بهره‌مند می‌شدند.

شادروان اکرم در حدود شصت سال پیش موفق به دریافت درجه دکتری از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران شد و زآن‌پس ده‌ها سال به پاسداری از میراث گران‌قدر زبان و ادبیات فارسی در شهر لاهور و استان پنجاب و کشور پاکستان اهتمام ورزید. سید محمد اکرم شاعری توانا بود و شعرش درعین‌حال که از ذوق شاعرانه او حکایت می‌کرد نشانه روشنی از ریشه‌دار بودن زبان فارسی در پاکستان بود.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی فقدان این استاد بزرگوار را به استادان و دانشجویان زبان فارسی دانشگاه پنجاب و دوستداران ادب فارسی در لاهور پاکستان و به دوستان و بازماندگان محترم ایشان تسلیت می‌گوید و برای آن فقید سعید از خداوند طلب علو درجات می‌کند.»
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها