دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
دانش‌آموزان در قالب طرح همگردی به باغ کتاب می‌روند

رئیس فرهنگسرای ملل از برگزاری اردوی دانش آموزی تابستانه همگردی ویژه بازدید دانش‌آموزان تهران از باغ کتاب خبر داد، این طرح با بازگشایی مدارس نیز ادامه خواهد داشت.

ایمان کرد، مدیر فرهنگی هنری منطقه یک و رئیس فرهنگسرای ملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اجرای طرح همگردی، گفت: در این اردوی دانش‌آموزی که برای فصل تابستان تدارک دیده شده است، جمعی از دانش‌آموزان 8 تا 14 سال از باغ کتاب و باغ موزه دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.
 
وی با اشاره به اهداف این طرح، توضیح داد: این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و تداوم آموزش‌ها و افزایش سطح آگاهی‌ها و بصیرت نسل نوجوان اجرا می‌شود.
 
کرد با بیان اینکه برای اجرای اردو با تمام مناطق مکاتبه شده است، افزود: 12 اجرا با تمام مناطق مکاتبه شده است و تا پایان تابستان در سه‌شنبه هر هفته اجرا می‌شود، در هر هفته حدود 180 تا 200 نفر به اردو برده می‌شوند.
 
وی با اشاره به برگزاری این اردو در سه‌شنبه هر هفته از ساعت 9 صبح تا 14، تاکید کرد: این اردو در قالب یک سفر علمی یک‌روزه است و دانش‌آموزان علاوه بر بهره‌مندی رایگان از امکانات بازی‌های علمی باغ کتاب و شرکت در مسابقات جذاب فرهنگی، جوایزی مثل بن خرید کتاب دریافت می‌کنند.
 
کرد با طرح این موضوع که اجرای این طرح، پس از فصل تابستان هم ادامه خواهد داشت، گفت: در‌صورتی که موافقت شود این طرح پس از بازگشایی مدارس نیز ادامه پیدا می‌کند و در فواصل زمانی مختلف بازدید از باغ کتاب به‌عنوان یک مکان فرهنگی به‌طور مستمر در برنامه خواهد گرفت. 
 
وی با بیان اینکه این اقدام با هدف جهاد تبیین به فرموده مقام معظم رهبری اجرا می‌شود، گفت: این اردو، یک برنامه تبیینی معرفتی همچنین تفریحی برای کودکان و نوجوان به شمار می‌رود که علاوه بر بازدید باغ علم کودک و نوجوان باغ کتاب، کارشناسان فرهنگی، فعالیت‌های فرهنگی و مبانی دینی و انقلاب اسلامی را برای این گروه‌ها تبیین می‌کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها