چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
داستان زمینه‌‌‌ای مناسب برای آموزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

منصور محبی، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین اختتامیه دومین جشنواره داستان نوجوان و جوان فیلمان در آبدانان گفت: داستان زمینه‌ای مناسب برای آموزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در ایلام، آیین اختتامیه دومین جشنواره داستان نوجوان و جوان «فیلمان» با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور منصور محبی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سمیه حیدری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آبدانان و جمعی از مسئولین ادارات این شهر با اعلام نتایج داوری برگزار شد.
 
در این مراسم منصور محبی گفت: افزودن بخش ویژه آسیب‌های اجتماعی در این دوره از جشنواره کار ارزشمند و موثری بود، زیرا در زندگی روزمره در سطح جامعه، خواه و ناخواه با این آسیب‌ها روبه‌رو هستیم. خشونت علیه زنان، کودک‌آزاری، کودکان کار، انواع اعتیاد و طلاق و... از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی‌اند که متاسفانه شاهد آن‌ها هستیم.
 
مولف کتاب «شخصیت‌پردازی در رمان دفاع مقدس» بیان کرد: داستان در قالب‌های کوتاه و بلند زمینه‌‌ای مناسب برای آموزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و می‌بایست ضمن بررسی و آسیب‌شناسی نقاط ضعف و قوت این جشنواره، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، به داستان‌نویسان نوقلم و تازه‌کار، تکنیک‌های نگارش داستان آموخته و زمینه مشارکت هرچه بیشتر داستان‌نویسان را فراهم شود.
 
سیدمحمد کرمی، دبیر اجرایی جشنواره و مدیر موسسه فرهنگی هنری گل بابونه بهار در ادامه ضمن تقدیر از عوامل اجرایی و دبیرخانه دومین جشنواره داستان نوجوان و جوان فیلمان گفت: در دومین دوره این جشنواره 91 ثر و 55 شرکت‌کننده از سراسر استان، به دبیرخانه رسید و از سوی محمدعلی قاسمی، عزیز قاسمی و مرتضی حاتمی، ارزیابی و سنجش شد.
 
 
وی ادامه داد: موسسه فرهنگی هنری «گل بابونه بهار» دوره‌های اول و دوم این جشنواره را با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، و با مشارکت ادارات آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، فرهنگی سپاه و برخی از آموزشگاه هنرهای تجسمی و آموزشگاه موسیقی برگزار نمود و مورد استقبال قرار گرفت.
  
سیداحمد آبساران، دبیر ادبی جشنواره و مسئول انحمن شعر و ادب نوید این شهرستان با اعلام آمار دریافتی به دبیرخانه گفت: دومین دوره جشنواره داستان فیلمان در رده سنی جوانان ۵۹ اثر و در رده سنی نوجوان ۳۲ اثر و در بخش ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی ۱۶ اثر از سراسر استان به دبیرخانه رسید.

سراینده مجموعه شعر «مسافر بی‌چمدان ترمینال جنوب» با اشاره به اثربخشی  زبان ادبیات و هنر در مباحث اجتماعی گفت: بهره گیری از زبان هنر و ادبیات در ارائه ی آموزه های اجتماعی به مخاطبان بسیار مؤثر و کارآمد است و این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ نویسندگی و هنر داستان نویسی در دو بخش آزاد و ویژه(آسیب های اجتماعی) در رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار شد.
 
به گزارش ایبنا دومین جشنواره داستان نوجوان و جوان فیلمان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، موسسه فرهنگی هنری گل بابونه بهار و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبدانان، با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.
 
اسامی برگزیدگان دومین جشنواره داستان نویسی فیلمان
بخش آزاد رده سنی نوجوان
هستی قاسمیان – ایلام
هستی قاسمیان – ایلام
ستایش نصیری – درهرشهر
کوثر مهراد – آبدانان
 
بخش آزاد رده سنی جوان
پریسا ملکی – ایلام
فریده کاکایی – دهلران
عبدالله خسروی – ایلام
فاطمه کرد شکربیگی – آبدانان
 
بخش آسیب های اجتماعی رده سنی نوجوان
طهورا قنبری نیا – ایلام
زهرا علیزاده – آبدانان
 
بخش آسیب های اجتماعی رده سنی جوان
زهره رستمیان مطلق – ایلام
محمد حیدری – آبدانان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها