یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
نقد و بررسی کتاب «مبانی و شیوه‌های پژوهش در زبان و ادبیات فارسی»

نشست نقدوبررسی کتاب «مبانی و شیوه‌های پژوهش در زبان و ادبیات فارسی» اثر قدرت‌الله طاهری سه‌شنبه (۲۸ تیرماه)، ساعت ۱۵ در شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، با وجود سنجش «علمی» همه‌ی امور، از جمله جلوه‌های گوناگون هنر و ادبیات در عصر حاضر، پاره‌ای از استادان باتجربه، در «علم» بودن ادبیات و ضرورت به کارگیری روش‌های علمی در پژوهش‌های ادبی تردید دارند.

در کتاب «مبانی و شیوه‌های پژوهش در زبان و ادبیات فارسی» اثر قدرت‌الله طاهری، مولف ضمن طرح آموزش اصول بنیادین تحقیق به پژوهشگران جوان، اعم از دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری «زبان و ادبیات فارسی» کوشیده‌‌ است از «علمیت» ادبیات با استفاده از مبانی نظری و روش‌های متداول سایر دانش‌ها دفاع کند. کتاب‌هایی که تاکنون در این زمینه نوشته‌ شده‌اند، اغلب در باب «شناخت مراجع ادبی و مقدمات پژوهش» هستند و تاکنون شیوه‌ها و اصول بنیادین پژوهش در ادبیات کاویده‌نشده و محققان بزرگ ادبیات معاصر نیز تجربیات پژوهشی خود را به کتابت در نیاورده‌‌اند تا به صورت مدون به نسل‌های بعد از خود منتقل شود.

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه، ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «مبانی و شیوه‌های پژوهش در زبان و ادبیات فارسی» نوشته‌ قدرت‌الله طاهری اختصاص دارد که با حضور علیرضا محمدی‌کله‌سر و نویسنده اثر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها