پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
تربیت نیروی انسانی در حوزه فرهنگ از دغدغه های تشکری بود

مراسم چهلمین روز درگذشت سعید تشکری با حضور اعضای خانواده، فرهیختگان و شاگردان وی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، حجت الاسلام حجت ا... گنابادی‌نژاد، معاون استانداری خراسان‌رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه سعید تشکری، دغدغه‌مند تربیت نیرو در عرصه فرهنگ و هنر بود، گفت: سعید تشکری کارنامه اجتماعی، هنری و فرهنگی والایی دارد و هیچ چیزی باعت نشد او خسته و معترض شود. همیشه در صحنه انقلاب حاضر بود.
 
وی با بیان اینذکه از منظرهای مختلف باید به سعید تشکری نگاه کنیم، افزود: این نکته را باید مدنظر قرار داد که ایشان با صلاحیت، توانمندی و سرمایه‌هایی که داشت در تمام عرصه‌های انقلاب حضوری پر رنگ داشت.
 
حجت الاسلام گنابادی‌نژاد با خاطر نشان کردن این که حجم کارنامه مرحوم تشکری، قابل اعتنا و در آثارش بهترین نکات دیده می‌شود، افزود: وی خادم عرصه هنر بود.
 
امام رضایی بودن؛ ویژگی شاخص سعید تشکری
معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی، تلاش و اراده سختی ناپذیر تشکری را ویژگی برجسته او دانست و افزود: هیچ چیزی باعت نشد او خسته و معترض شود و همیشه در صحنه انقلاب حاضر بود و از مسئولیت‌های خود کم نگذاشت.
 
وی با اشاره به اینکه استاد تشکری، قله خودش را امام رضایی بودن می‌دانست، افزود: تمام ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، برای تداوم کارهای ایشان پیگیر باشند.
 
حجت الاسلام گنابادی‌نژاد ادامه داد: تشکری با این که در قله نویسندگی و شناخته شده بود، اما زمانی که متوجه شد باید همه مسائل را از درگاه ائمه اطهار(ع) طلب کند، مشتاق خادمی حضرت رضا(ع) شد و این مهم را همیشه بیان می کرد.
 
معاون استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به این که به وابستگی و دلبستگی که سعید تشکری به امام رضا(ع) داشت غبطه می‌خورم، افزود: سال‌هایی که در عرصه آستان قدس فعالیت می‌کرد، دلش پر میزد برای خادمی این بارگاه و بعد از این که این توفیق را به دست آورد شوق و سروری تمام وجودش را فراگرفت.
 
تبیین نوع نگاه سعید تشکری؛ اصلی ترین کار فرهنگ و هنر
 مجید عسگری، مدیر حوزه هنری استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: همچنان برای ما ناباور است که استاد تشکری در بین ما نیست. سخن گفتن از او سخت است؛ هر چه می‌گذرد نبود پشتوانه فکری را جدی‌تر احساس می‌کنیم.
 
وی با خاطرنشان کردن این که تبیین نوع نگاه و کارهای استاد تشکری باید یکی از اصلی‌ترین کارهای فرهنگ و هنر خراسان رضوی باشد، افزود: از شاگردان تشکری دعوت کردم در کارگاه‌ها جمع باشند و برای ادامه مسیر استاد تشکری به طرحی برسند و با کارهای مطالعاتی، تحقیقاتی و بررسی آثار و سرفصل‌های استاد، این چراغ را برای آیندگان ادامه دهیم.
 
عسگری افزود: حق مطلب را برای بزرگوارانی چون استاد سیدمحسن مصطفی زاده، حجت الاسلام علی شاملو و استاد تشکری که در عرصه فرهنگ و هنر تلاش کردند و در این یک ماه از دست دادیم، باید ادا کنیم.
 
صمیمتی بین ساحت مدیریتی و هنرمندان وجود ندارد
سعید محسن زاده، مدیر نشر ستاره‌ها و از شاگردان استاد تشکری نیز در این مراسم با خاطر نشان کردن این که رابطه صمیمی با آقای تشکری داشتم، گفت: رفتار استاد تشکری به گونه ای بود که هر زمان با ایشان صحبت می‌کردیم، آرام می‌شدیم.
 
وی بر تقویت پیوند ساحت مدیریتی و فضای هنری تاکید کرد و ادامه داد: روی گنج خوابیدیم و دروازه‌های فرهنگ خراسان را در نوردیدیم، اما متاسفانه یک کتاب خوب یا یک فیلم سینمایی شاخص در حوزه دفاع مقدس در خراسان نداریم!
 
سیداحمد هاشم‌آبادی، کارگردان و بازیگر تئاتر نیز با اشاره به این که استاد تشکری سال‌ها در حوزه فرهنگی، دینی و انقلابی قلم زد، افزود: استاد تشکری از خادمین بارگاه منور رضوی بود که قلمش را وقف امام رضا(ع) کرد و خود را به جاودانگی پیوند زد.
 
وی افزود: سعید تشکری به خادمی امام رضا(ع) افتخار می‌کرد و نزدیک دو سال تمام منابع مطالعاتی با موضوع امام هشتم(ع) را مطالعه کرد.
 
در این مراسم دختر استاد سعید تشکری دلنوشته و یادداشتی به یاد پدر قرائت کرد و همچنین پوستر یازدهمین پویش مطالعاتی به‌نشر، با محوریت کتاب آبی‌ها نوشته استاد سعید تشکری در انتهای مراسم با حضور همسر و دختران و تعدادی از مسئولین رونمایی شد.
 
حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، ایمان فرهمندی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، محمدحسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی و تعدادی از مسئولان فرهنگی این استان نیز در این مراسم حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها