سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
برگزاری مسابقات قرآن در شرایط کرونا نشان‌دهنده پویایی جامعه اسلامی است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که این مسابقات یکی از معدود مسابقات بین‌المللی است که در شرایط کرونا برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مسابقات در این شرایط می‌تواند این پیام را به دنیا برساند که جامعه اسلامی پویاست و راه سعادت را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سی‌وهمشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، 9 اسفندماه ساعت 19 همزمان با مبعث پیامبراکرم(ص) در تالار اندیشه حوزه هنری افتتاح شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه، با بیان این‌که سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت» شکل گرفته است، گفت: این مسابقات به عنوان باسابقه‌ترین مسابقات جهان اسلام از دهه 60 تاکنون سی‌وهفت دوره برگزار شده است و در این دوره در سه بخش اصلی شامل سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، هفتمین دوره مسابقات دانش‌آموزان جهان اسلام و پنجمین دوره مسابقات قرآن نابینایان جهان اسلام برگزار می‌شود.
 
وی از وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی که در زمینه برگزاری این مسابقه همکاری کردند تشکر کرد و افزود: تکریم منزلت قرآن به‌عنوان کتاب اندیشه و عمل و تحقق همبستگی امت اسلامی از اهداف برگزاری این مسابقات است.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان این‌که این مسابقات یکی از معدود مسابقات بین‌المللی است که در شرایط کرونا برگزار می‌شود، عنوان کرد: برگزاری مسابقات در این شرایط می‌تواند این پیام را به دنیا برساند که جامعه اسلامی پویاست و راه سعادت را طی می‌کند.
 
وی بیان کرد: مراحل مقدماتی مسابقات قرآن کریم، دی‌ماه 1400 به روش غیر حضوری با ضبط آثار شرکت‌کنندگان از 5 قاره جهان برگزار شد و در نهایت 62 نفر از 29 کشور به مرحله نهایی راه یافتند. قضاوت و داوری مسابقات نیز از سوی اساتیدی از کشورهای بحرین، لبنان، مصر، کویت و ... انجام می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از طریق شبکه قرآن سیما، شبکه رادیویی قرآن و بسترهای مجازی به‌صورت زنده پخش می‌شود و با استفاده از ظرفیت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام و برخی رایزنی‌های بین‌المللی این مسابقات پوشش وسیع داده خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی مسابقات قرآن، این آمادگی را دارد تا دانش برگزاری مسابقات به سبک و سیاق جدید را در اختیار نهادهای برگزارکننده مسابقات قرآن کریم در داخل و خارج کشور قرار دهد و از ایده‌های نو و خلاقانه در زمینه فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه برگزاری مسابقات قرآن کریم نیز استقبال می‌کند.
 

گفتنی است که در این دوره از مسابقات، در رشته حفظ کل آقایان، هیثم صقر احمد از کنیا، محمدرضا جاهدی‌نیا از ایران، حمزه فهزی از آمریکا، حسان محمود بکور از سوریه، محمد رفعه البناء از اندونزی، حسن جبرئیل عمر از نیجر، امان عادل علی از اوگاندا و عبدالخالق از افغانستان در مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به رقابت می‌پردازند.
 
همچنین، زکریا الزیرک از مراکش، هادی موحد امین از ایران، اویس احمدیان از افغانستان، محمد وجاهت رضا از پاکستان، الهام محمودالدین از اندونزی، بلال عبداله علی از یمن، یاس فضل جاسم از عراق و ثمرالدین صمداف از تاجیکستان در رشته قرائت تحقیق آقایان به مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران راه یافتند.
 
در رشته ترتیل آقایان، سیدحجت ترحمی از ایران، محمد صادق سهرابیار از افغانستان، حسین ابراهیم امام محمد از مصر، موسی سفانی از الجزایر، مصطفی زاهد از مراکش، حمزه محمد فرج المصراتی  از لیبی، عمر ابو حفص از سوریه و غلام مصطفی اشرفی از استرالیا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
 
رفده فرینده از اندونزی، زهرا عبدالجبار از عراق، عاشورا امانی از تانزانیا، طاهره نائبی موحد از ایران، شفاعه ایسفو محمد از نیجر، مریم مختار از نیجریه، زینب بن یوسف از الجزایر و خدیجه کبری از بنگلادش فینالیست‌های سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل بانوان هستند.
 
در رشته قرائت دانش‌آموزان پسر، امیرعلی یادگاری از ایران، محمدصادق محمدی از افغانستان، ابراهیم منانه از لبنان، دانیال کریم غضبان از عراق، یوسف الاسدی از سوئد و علی طاها لطیف از آلمان در مرحله نهایی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان به رقابت می‌پردازند. و در رشته حفظ کل دانش‌آموزان پسر، عبدالعزیز بن نورنسران از برونئی، صالح احمد تکریم از بنگلادش، عبدالله دوکاجی از نیجریه، ابوبکر شامالا از کنگو، محمدرضا جعفرپور از ایران و صو ابراهیم از ساحل عاج با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
 
در رشته قرائت تحقیق دانش‌آموزان دختر نادی نور فطمیه از اندونزی، مریم سبزه‌زاری از ایران، حسیفه نعمان محمد از سریلانکا و فاطمه سلامی از لبنان در مرحله نهایی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان به رقابت می‌پردازند و در رشته حفظ کل دانش‌آموزان دختر زهرا خلیلی از ایران، اسی فوناری از اندونزی، اسماء صالح از تانزانیا و حمیرا کنش از ترکیه به مرحله نهایی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان راه یافته‌اند.
 
در رشته حفظ کل آقایان روشندل در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام، رامی توماهی الحصیری از سوریه، احمد جارالی عبدالرحمان از عراق، امیدرضا رحیمی از ایران، شرف الدین علمی  از الجزایر، محمد عارف مولا از بنگلادش با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و مریم شفیعی از ایران، فاطمه علی جبر از عراق، غالیه مخناش از الجزایر، فاطمه یونس از لبنان و شیخ نسیمه از هندوستان در رشته حفظ کل بانوان روشندل به مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام راه یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها